اپل با کمبود چیپست‌های مدیریت انرژی آیفون 12 مواجه است

رسانه کلیک - اپل با کمبود چیپست‌های مدیریت انرژی آیفون 12 مواجه شده؛ زیرا مردم از این سری استقبال زیادی کرده‌اند و این شرکت مجبور به افزایش تولید آن‌ها شده است.

اپل با کمبود چیپست‌های مدیریت انرژی آیفون 12 مواجه است

اپل جدیدا از سری آیفون 12 که به یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های بازار تبدیل شده، رونمایی کرده است. با توجه به تقاضای بالا این گوشی، اپل تولید خود را به دو میلیون واحد افزایش داده است.

اما براساس گزارشی از بلومبرگ این شرکت با مشکل زنجیره تامین مواجه شده است. در واقع اپل با کمبود تراشه‌های لازم برای مدیریت مصرف انرژی در گوشی‌های آیفون مواجه است. همچنین در این گزارش آمده است که به علت کمبود چیپست ها این شرکت نمی تواند پاسخگوی تقاضای زیاد علاقه‌مندان برای مدل‌های ایفون 12 باشد. البته هنوز مشخص نیست که این امر چه تاثیری در فروش این فصل خواهد داشت.

دلیل اصلی این موضوع، پاندمی کوید 19 در سراسر دنیا است. همچنین TSMC فاش کرده است که تراشه‌های تلفن‌های هوشمند 5G تقریبا به 30 تا 40٪ قطعات بیشتری از گوشی‌های 4G نیاز دارند و این موضوع، تامین قطعات برای گوشی‌های جدید را پیچیده‌تر می کند.

این غول فناوری تراشه‌های خود را از چندین شرکت تامین می‌کند. برای مثال در آیفون 12 پرو، از قطعات Texas Instruments برای کنترل برق به ماژول دوربین و از تراشه کوآلکام برای مودم 5G استفاده می‌کند.

ارزیابی Cinda Securities نشان می دهد که تقاضا برای سری آیفون 12 حدود 80 تا 85 میلیون واحد خواهد بود. همچنین تخمین زده می شود که اپل نزدیک به 230 تا 240 میلیون واحد از گوشی‌های سری آیفون 12 را در سال 2021 به بازار عرضه خواهد کرد. اگر این اتفاق بیفتد، سری آیفون 12 به پرفروش‌ترین تلفن‌های این شرکت آمریکایی تبدیل خواهند شد. در حال حاضر، این رکورد برای آیفون 6 و 6 پلاس است که تقریبا 224 میلیون واحد به بازار عرضه شده بود.

ارسال نظر