ایجاد نسخه پشتیبان از سرویس Google Photos با استفاده ا از Google Takeout(بخش پایانی)

رسانه کلیک - برای ایجاد نسخه پشتیبان و دانلود عکس‌ها و ویدیوها از سرویس Google Photos می‌توانید از Google Takeout استفاده کنید. البته این متد ممکن است باعث از بین رفتن متادیتاها شود.

ایجاد نسخه پشتیبان از سرویس Google Photos با استفاده ا از Google Takeout(بخش پایانی)

متادیتاهای فایل‌ها و ویدیوهایی که در سرویس Google Photos ذخیره می‌شوند شامل یکسری اطلاعات هستند که در پوشه جداگانه ذخیره می‌شوند. استفاده از Google Photos می‌تواند باعث از بین رفتن این داده‌ها و پوشه محتوی آن‌ها شود. از طرفی دانلود عکس‌ها و ویدیوها با استفاده از این سرویس و اپلیکیشن باعث می‌شود که نحوه فایل‌بندی و ترتیب آلبوم‌ها از بین برود ولی به هر جهت روشی برای دانلود عکس‌ها و ویدیوهای موجود در سرویس Google Photos به حساب می‌آید.

نسخه پشتیبان از آنجایی که استفاده از سرویس Google Takeout برای ایجاد نسخه پشتیبان از عکس‌ها و ویدیوهای سرویس Google Photos مشکلات زیادی دارد بسیاری از کاربران از آن به عنوان آخرین روش برای بازیابی فایل‌ها و پوشه‌ها استفاده می‌کنند.

مزیت عمده سرویس Google Takeout برای ایجاد نسخه پشتیبان از تصاویر موجود در Google Takeout این است که شما می‌توانید همه فایل‌ها، پوشه‌ها و ویدیوها را هم‌زمان و به صورت یکجا دانلود کنید. برای استفاده از این سرویس ابتدا روی این لینک کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی سرویسGoogle Takeout بشوید. https://takeout.google.com در صفحه باز شده همه گزینه‌ها را غیرفعال کنید و صفحه را به سمت پایین بکشید تا گزینه Google Photos نمایش داده شود.

نسخه پشتیبان روی گزینه Next Step که پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید.

سرویس Google Photos در صفحه بعدی مشخص کنید که چگونه می‌خواهید دانلود فایل‌ها انجام شود. شما می‌توانید از یک لینک که به ایمیلتان ارسال می‌شود برای دانلود فایل‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید از دراپ باکس، گوگل درایو، وان درایو و یا باکس نیز برای ذخیره تصاویر دانلود شده استفاده کنید.

بعد از اینکه روش ارسال فایل‌ها را مشخص کردید باید نوع فایل را مشخص کنید. برای مثال می‌توانید فایل‌ها را با فرمت Zip و یا tgz دانلود کنید. توجه داشته باشید که در ویندوز 10 فایل‌هایی برای خارج کردن فایل‌های فشرده شده و Zip از حالت فشرده وجود دارد که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. بعد از انتخاب فایل اندازه فایل که به صورت پیش‌فرض 2GB را مشخص کنید. در صورتی که حجم فایل بزرگ‌تر باشد باید فایل را در چند بخش دانلود کنید.

سرویس Google Photos بعد از انجام این کار روی گزینه Creat Export که در انتهای گزینه‌های دیگر قرار دارد کلیک کنید. بسته به گزینه‌هایی که انتخاب می‌کنید لینک دسترسی به فایل‌ها برای شما ارسال خواهد شد. اگر لینک را از طریق ایمیل دریافت می‌کنید باید صبر کنید تا لینک به ایمیل شما ارسال شود. در پوشه دانلود تصاویر یکسری فایلJSON وجود دارد که حاوی متادیتاها هستند.

ارسال نظر