سخنرانی ایلان ماسک در همایش MWC 2021 درباره اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

رسانه کلیک – ایلان ماسک در همایش جهانی موبایل امسال (MWC 2021) حضور پیدا کرده و اطلاعات بیشتری را در مورد ماهواره‌های استارلینک با ما به اشتراک می‌گذارد.

سخنرانی ایلان ماسک در همایش MWC 2021 درباره اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

مؤسس و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس و تسلا روز سه‌شنبه در همایش جهانی موبایل حاضر شده و چنددقیقه‌ای راجع به ماهواره‌ها و اینترنت پرسرعت استارلینک صحبت می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند سخنرانی ایلان ماسک در MWC 2021 را ساعت 20:00 به وقت ایران از کانال Cnet Highlights در یوتیوب تماشا کنند.

تا کنون حدود 1800 ماهواره در مدار نزدیک زمین مستقر شده‌اند. طبق اظهارات گوئن شاتول، رئیس و مدیر ارشد اسپیس ایکس اینترنت استارلینک تا پاییز 2021 اکثر نقاط دنیا را پوشش می‌دهد و افراد بیشتری می‌توانند از خدمات شرکت بهره‌مند شود ( اینترنت استارلینک تا ماه سپتامبر نقاط مختلف دنیا را پوشش می‌دهد ). در حال حاضر تنها برخی از نقاط کانادا و آمریکا قابلیت دسترسی به استارلینک را دارند.

افراد برای استفاده از سرویس اینترنت باید ابتدا مبلغ 499 دلار را (برای آنتن، روتر وای-فای، منبع تغذیه، کابل و هزینه نصب) به حساب اسپیس ایکس واریز کرده و سپس با پرداخت 99 دلار در ماه آن را شارژ کنند. تا کنون بیش از 10 هزار نفر در این سرویس ثبت‌نام کرده‌اند ( تعداد کاربران سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به بیش از 10000 نفر رسید ).

همایش جهانی موبایل بستری است که شرکت‌های بزرگ می‌توانند از آن برای معرفی آخرین محصولات خود استفاده کنند. کمپانی کوالکام دوشنبه از پردازنده موبایل قدرتمند خود یعنی اسنپدراگون 888 پلاس رونمایی کرد. سامسونگ و گوگل نیز رابط کاربری مشترک خود یعنی One UI Watch را به نمایش گذاشتند. حال باید دید ایلان ماسک در MWC 2021 چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

ارسال نظر