اینتل از کیت لپ‌تاپ NUC M15 مجهز به پردازنده‌های نسل یازدهم خود رونمایی کرد

رسانه کلیک - اینتل از کیت لپ‌تاپ NUC M15 مجهز به پردازنده‌های نسل یازدهم خود رونمایی کرد، سازندگان لپ‌تاپ می‌توانند با استفاده از این کیت از پیش ساخته لپ‌تاپ‌های خود را پیکربندی و به دست مصرف کننده برسانند.

اینتل از کیت لپ‌تاپ NUC M15 مجهز به پردازنده‌های نسل یازدهم خود رونمایی کرد

اینتل از نسل بعدی واحد پردازش خود را با نام تجاری NUC که در سیستم‌های پردازنده جدید این شرکت به‌کار خواهند رفت، رونمایی کرد. تاکنون، این شرکت طرح های کوچک دستگاه عامل دسکتاپ را راه اندازی می کرد اما اکنون نمونه کارهای خود را گسترش داده است. کیت لپ‌تاپ NUC M15 جدید این شرکت که در اصل یک لپ‌تاپ از پیش ساخته شده است و از پردازنده های 10 نانومتری Quad-Core Tiger Lake اینتل تغذیه می‌کند.

کیت لپ‌تاپ NUC M15 اینتل که با نام رمز Bishop County شناخته می‌شود، یک لپ‌تاپ سفید جعبه‌ای است که به راحتی توسط تولید‌کنندگان قابل پیکربندی است تا آماده فروش به مصرف کنندگان شود. یکی از مزایای شرکت‌ها در استفاده از این روش ساخت دستگاه‌ها این است که آنها نیازی به هزینه زیاد برای تحقیق و توسعه محصول ندارند.

این نمایشگر با صفحه نمایش 15.6 اینچی 1080p IPS همراه است و این شرکت همچنین گزینه‌ای برای انتخاب صفحه لمسی یا غیرلمسی را ارائه می دهد. این دستگاه توسط پردازنده چهار هسته ای Core i5-1135G7 یا Core i7-1165G7 اینتل تولید می‌شود.

هرچند که این کیت لپ‌تاپ از یک کارت گرافیک گسسته بهره نمی‌برد اما در عوض مجهز به گرافیک یکپارچه Intel Iris Xe است. در مورد حافظه، گزینه‌ای برای دریافت 8 گیگابایت یا 16 گیگابایت RAM وجود دارد که لحیم کاری شده است بنابراین پس از خرید دستگاه راهی برای ارتقا آن وجود ندارد.

فضای یک متر مربعی برای NVMe SSD در نظر گرفته شده است اما ظرفیت اصلی توسط فروشنده نهایی تعیین می‌شود. ضخامت این محصول در حدود 0.6 اینچ و وزن آن در حدود 1.7 کیلوگرم است. این شرکت می‌گوید این دستگاه همراه با یک باتری 73 وات ساعتی است که می تواند 16 ساعت پخش فیلم را فراهم کند.

توجه داشته باشید که دستگاه مستقیماً از طرف Intel به کاربر نهایی نمی‌رسد. شرکای ساخت لپ‌تاپ این شرکت می‌توانند کیت لپ‌تاپ NUC M15 را تهیه کرده و سپس دستگاه‌ها را به غیر از پیکربندی آنها به انتخاب خود، مارک مجدد دهند و سپس در بازار بفروشند.

ارسال نظر