اینستاگرام برای نوجوانان مضر است؟

گزارش‌هایی به تازگی منتشر شده که استفاده از اینستاگرام برای نوجوانان را مضر دانسته؛ اما فیسبوک این گزارشات را رد می‌کند و به آنها واکنش نشان داده است.

اینستاگرام برای نوجوانان مضر است؟

پس از آنکه تحقیقاتی پیرامون تاثیر اینستاگرام بر نوجوانان، در گزارشی از «وال استریت ژورنال» منتشر شد، فیس‌بوک واکنش نشان داد و مدعی شد که این گزارش نه تنها اهدافش مشخص نیست، بلکه نتایج خود تحقیق نیز اشتباه برداشت شده است.

گزارش مورد نظر «وال استریت ژورنال» ادعا می‌کند که فیسبوک از طریق تحقیقات داخلی خود به خوبی از تاثیرات منفی اینستاگرام بر نوجوانان، به ویژه دختران آگاه بوده است، اما شرکت مذکور این گزارشات را بصورت عمومی منتشر نکرده است.

این تحقیق «وال استریت ژورنال» نگرانی‌هایی را در مورد برنامه اینستاگرام ایجاد کرد و قانونگذاران آمریکایی را مجبور کرد تا برای پاسخ بیشتر، به بزرگترین شبکه اجتماعی جهان فشار وارد کنند.

اما فیسبوک امروز در وبلاگی طولانی با عنوان "تحقیقات حقیقی ما در مورد رفاه نوجوانان و اینستاگرام" این ادعاها را رد کرد. به گفته فیس‌بوک، تحقیقات داخلی که «وال استریت ژورنال» به آن اشاره کرده است، نشان می‌دهد که در واقع نوجوانان مزایای استفاده از اینستاگرام را گزارش کرده‌اند.

اینستاگرام برای نوجوانان

پراتیتی رایچوهدوری، معاون رئیس و سرپرست تحقیقات فیس بوک گفت: «این موضوع که اینستاگرام برای دختران کم سن و سال سمی است، حقیقت ندارد. تحقیقات در واقع نشان داد که بسیاری از نوجوانان احساس می‌کنند که استفاده از اینستاگرام در مواقع سختی و فراموشی مشکلات به آنها کمک می‌کند.»

فیسبوک همچنین ادعاهایی را که مبنی بر مخفی‌سازی گزارشات بود، رد کرد و مدعی شد که بیش از یک دهه است که بصورت علنی درباره نکات منفی و مثبت رسانه‌های اجتماعی صحبت کرده است.

سناتور مارشا بلکبرن، جمهوری خواه اهل تنسی و ریچارد بلومنتال، دموکرات کانکتیکات قصد دارند تحقیقاتی را در زمینه آگاهی از تاثیرات منفی اینستاگرام بر نوجوانان آغاز کنند.

سناتورها در بیانیه‌ای گفتند: «واضح است که فیسبوک اطلاعات دقیقی ارائه نکرده و پاسخ‌هایی که داده، گمراه کننده است. کاملا مشخص بوده که این شرکت شواهد روشنی از آسیب‌های مهم اجتماعی را پوشانده است.»

ارسال نظر