بازپرتاب موشک تقویت کننده Falcon 9 برای حمل محموله‌های نظامی به فضا

رسانه کلیک - SpaceX در همکاری با نیروی فضایی آمریکا برای بازپرتاب موشک تقویت کننده Falcon 9 برای اولین بار در مأموریت پرتاب فضایی امنیت ملی، پنجمین ماهواره GPS III را در سال 2021 به مدار خواهد برد.

بازپرتاب موشک تقویت کننده Falcon 9 برای حمل محموله‌های نظامی به فضا

کمپانی SpaceX اکنون سال‌ها است که موشک‌های خود را مجدداً استفاده می‌کند، به زودی نیز قرار است این موشک‌ها در زمینه‌های گسترده‌تری به کار بروند. این شرکت خصوصی پروازهای فضایی در آخرین قرارداد خود با نیروی فضایی ایالات متحده برای بازپرتاب موشک تقویت کننده Falcon 9 برای اولین بار در مأموریت پرتاب فضایی امنیت ملی آمریکا، مأمور شده است تا این موشک را که قبلاً پرتاب شده بود، بار دیگر برای ارسال پنجمین ماهواره GPS III را در سال 2021 به مدار زمین پرتاب شود.

البته مشخصا بازپرتاب موشک ‌های قدیمی SpaceX دلایل توجیهی زیادی دارد. نیروی فضایی ایالات متحده انتظار دارد با این کار چیزی در حدود 52.7 میلیون دلار بودجه برای ماموریت های GPS III صرفه جویی کند. همچنین استقاده و اقدام برای ساخت و پرتاب موشک های جدید ممکن است فرآیند دشوارتری نسبت به استفاده مجدد از موشک‌های قبلی باشد. کمپانی SpaceX اکنون در حال تغییر تمرکز خود از ساخت موشک‌ها به ستاره‌پیماها است و احتمالا دیگر اشتیاقی برای ساخت مجدد موشک های Falcon 9 نداشته باشد.

این قرارداد همچنین بار دیگر نشان‌دهنده اعتماد نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا به این کمپانی‌است. SpaceX در سال‌های گذشته نیز نقش کلیدی در پرتاب‌ موشک‌های ملی و دولتی آمریکا مانند عملیات Crew Dragon داشته است و این بار نیز نیروی فضایی ایالات متحده با این قرار داد نشان داد که اعتماد بالایی به این کمپانی برای انجام پروژه‌های عظیم ملی دارد.

ارسال نظر