بروزرسانی macOS Big Sur در مک بوک‌های پرو با مشکل مواجه شده است

رسانه کلیک  - بروزرسانی سیستم عامل مک در مک بوک‌های پرو قدیمی مشکلاتی را به وجود آورده است و  هنوز علت اصلی این مشکل در نسخه Big Sur مشخص نیست.

بروزرسانی macOS Big Sur در مک بوک‌های پرو با مشکل مواجه شده است

اخیرا سیستم عامل مک بروزرسانی خوبی نداشته است براساس گزارش MacRumors تعدادی از کاربران مک بوک‌های پرو مدل‌های 2013 و 2014 در انجمن‌های ‌اپل و سایت Reddit بیان کرده اند، زمانی که می خواهند سیستم خود را بروزرسانی کنند با یک صفحه تمام سیاه مواجه می شوند و دیگر هیچ کاری مانند راه اندازی دوباره NVRAM و SMC برای برطرف کردن این مشکل نمی توانند انجام دهند.

یک متخصص نرم‌افزار، با بررسی این مشکلات گزارش شده، اعلام کرد که با حذف تراشه IC از درگاه HDMI این مشکل بر طرف می شود؛ اما هنوز دلیل این مشکل مشخص نشده و این راه‌حل قطعی نیست.

شرکت اپل از کاربران خواسته است که مک بوک‌های خود را برای سرویس بفرستند و گفته است که مهندسان شرکت از این مشکل با خبر هستند. در حال حاضر تنها کاری که کاربران بهتر است انجام دهند این است که فعلا مک بوک‌های پرو قدیمی 13 اینچی خود را بروزرسانی نکنند تا این مشکل برطرف شود. قطعا سرویس مک بوک ها هزینه زیادی برای کاربران دارد و حتی اگر AppleCare را خریداری کرده باشند، احتمالا باید مبلغ کمتری را بپردازند.

برای افرادی که اطلاعات زیادی درباره Big Sur ندارند باید گفت که شرکت اپل در ماه ژوئن سال جاری در نمایشگاه WWDC از سیستم عامل macOS جدید خود به نام Big Sur رونمایی کرد؛ اما این سیستم عامل تا چند روز گذشته منتشر نشده بود. اپل چند روز گذشته از پردازنده اختصاصی ود به نام M1 رونمایی کرد و به همراه آن این سیستم عامل را نیز منتشر کرد. سیستم عامل MacOS Big Sur از قابلیت ها و توان تراشه M1 بهره می‌گیرد و عملکرد بسیار خوبی با این تراشه دارد.

این نسخه جدید سیستم عامل چند روزی است که در دسترس کاربران مک بوک های قدیمی که مجهز به M1 نیستند نیز قرار گرفته است؛ اما باتوجه به مشکلات گزارش شده به نظر می‌رسد که هنوز به ثبات و پایداری لازم نرسیده است.

ارسال نظر