ترفندهای کاربردی برای کار با قابلیت Accessibility در آیفون (بخش اول)

کلیک - در گوشی آیفون قابلیت Accessibility وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات خاص و بسیار جالب را روی گوشی‌های آیفون اعمال کنید.

ترفندهای کاربردی برای کار با قابلیت Accessibility در آیفون (بخش اول)

از آنجایی که منوی مربوط به قابلیت Accessibility در گوشی‌های آیفون در ابتدای امر مشخص نیست و پیدا کردن آن مشکل است و از طرفی کار با این منو چندان ساده و آسان نیست در این مطلب و مطلب بعدی چند ترفند کاربردی برای کار با این منو و اعمال تنظیمات خاص روی گوشی‌های آیفون را آموزش می‌دهیم.

در نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل iOS منوی مربوط به قابلیت Accessibility مخفی بود و برای دسترسی به آن باید از چند مسیر مختلف اقدام می‌کردید . اما خوشبختانه در نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید دسترسی به این قابلیت از طریق اپلیکیشن Setting امکان‌پذیر است. برای این کار روی آیکون مربوط به اپلیکیشن Setting کلیک کنید و سپس گزینه Accessibility را انتخاب کنید.

قابلیت Accessibility در گوشی‌های آیفون جدید برای دسترسی به قابلیت Accessibility به غیر از استفاده از اپلیکیشن Setting می‌توانید روی دکمه کنار گوشی 3 بار پشت سرهم کلیک کنید تا پنجره مربوط به این قابلیت برای شما نمایش داده شود. با استفاده از این منو 8 کار می‌توانید انجام دهید که در این مطلب و مطلب بعدی به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

غیر فعال کردن قابلیت Auto-Brightness با استفاده از قابلیت Accessibility

در گوشی‌های آیفون قابلیت وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان به صورت خودکار زمانی که شارژ باتری محدود است میزان روشنایی صفحه را تغییر داد. اگر چه فعال بودن این قابلیت برای صرفه جوی در مصرف باتری در گوشی‌های آیفون مفید است اما برخی از کاربران تمایل به غیر فعال کردن آن دارند. برای غیر فعال کردن قابلیت Auto-Brightness در گوشی‌های آیفون با استفاده از قابلیت Accessibility ابتدا اپلیکیشن Setting را روی گوشی خود باز کنید و سپس روی گزینه Accessibility کلیک کنید. از صفحه باز شده گزینه Display & Text Size را انتخاب کنید و سپس به پایین صفحه رفته و گزینه Auto-Brightness را غیر فعال کنید.

فعال کردن قابلیت هوشمند در Dark Mode

با استفاده از قابلیت Smart Invert در گوشی‌های آیفون شما می‌توانید به صورت هوشمند و خودکار رنگ و تم واسط کاربری گوشی آیفون خود را تغییر دهید. این قابلیت باعث می‌شود که در زمانی که نور محیط کم است رنگ پس‌زمینه گوشی تیره شود و متن با فونت واضح‌تری برای شما نمایش داده شود.

قابلیت Accessibility قابلیت Smart Invert به نوعی جایگزین قابلیت Classic Invert است که در نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل iOS وجود داشت. قابلیت Classic Invert همه المان‌های موجود در واسط کاربری را تحت شرایط خاص برعکس می‌کرد مثلاً رنگ زمینه با فعال بودن این قابلیت تیره می‌شد. هر چند قابلیت Smart Invert در گوشی‌های آیفون به نوعی همان قابلیت Classic Invert در نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل iOS است اما تنظیمات آن اختیارات بیشتری را به کاربر می‌دهد.

فعال کردن قابلیت One Handed Mode از طریق قابلیت Accessibility

حالت One Handed در گوشی‌های آیفون باعث می‌شود تا کار کردن با گوشی بسیار ساده‌تر و آسان‌تر شود. در واقع این قابلیت باعث می‌شود که دسترسی به منوها و آیکون‌ها در گوشی‌های آیفون سریع‌تر و ساده‌تر انجام شود. برای فعال کردن این قابلیت باید ابتدا روی صفحه Home انگشت خود را از بالا بکشید. این قابلیت به صورت پیش‌فرض در گوشی‌های آیفون فعال است. از طرفی این قابلیت بیشتر برای گوشی‌های آیفونی مناسب است که صفحه‌نمایش در آن‌ها بزرگ باشد. اگر صفحه‌نمایش گوشی آیفون شما چندان بزرگ نیست بهتر است از فعال کردن این قابلیت صرف‌نظر کنید.

برای فعال کردن این قابلیت ابتدا وارد اپلیکیشن Setting شده، سپس از صفحه باز شده روی گزینه General کلیک کنید. بعد از کلیک روی این گزینه از صفحه باز شده گزینه Accessibility را انتخاب کنید و در نهایت گزینه Touch را انتخاب کنید.

استاتیک کردن واسط کاربری در گوشی‌های آیفون با استفاده از قابلیت Accessibility

واسط کاربری در سیستم‌عامل iOS به نحوی طراحی شده است که حالت نرم و انیمیشنی به منوها و طریقه باز شدن آن‌ها داده است. اما برخی از کاربران تمایلی به فعال بودن این قابلیت ندارند و ترجیح می‌دهند واسط کاربردی آن‌ها حالت استاتیک‌تری داشته باشد. برای فعال کردن این حالت ابتدا وارد اپلیکیشن Setting شده و سپس گزینه General را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه از منوی باز شده گزینه Accessibility را انتخاب کنید و در نهایت گزینه Motion را انتخاب کنی.

قابلیت Accessibility در بالای صفحه گزینه‌ای با عنوان Reduce Motion وجود دارد که کلیک کردن روی آن می‌توانید حالت انیمیشنی واسط کاربری در گوشی آیفون را غیر فعال کنید.

ارسال نظر