تغییر تعرفه تلفن ثابت نیاز به توافق رگلاتوری با شورای رقابت دارد

رسانه کلیک - رگلاتوری اعلام کرد: هیچ توافقی در خصوص افزایش یا تغییر تعرفه تلفن ثابت میان آن‌ها با شورای رقابت صورت نگرفته است.

تغییر تعرفه تلفن ثابت نیاز به توافق رگلاتوری با شورای رقابت دارد

به گزارش کلیک، به نقل از پیوست؛ ابراهیم محمود زاده، رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران هفته گذشته خبری در رابطه با توافق اولیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با شورای رقابت بر سر تعرفه حداقل مصرف ۱۶ هزار تومانی خانوار به ازای هر خط تلفن ثابت منتشر کرده بود. وی گفته بود:

موضوع حداقل مصرف مطرح شده که بر اساس آن اگر فردی بیش از ۱۶ هزار تومان از خط تلفن خود استفاده کرد، صورت حساب او بر اساس میزان مصرف او محاسبه می‌شود؛ اما اگر فردی هزار تومان هم مصرف کرد، باید حداقل مصرف ۱۶ هزار تومان را بپردازد.

ایشان تاکید کرده بودند که همچنان که دولت در مورد تعرفه به مخابرات وعده همکاری داده است، مخابرات نیز بر سر وعده خود به دولت مبنی بر تامین ظرفیت مورد نظر، برای توسعه امسال خواهد ماند.

بااین‌حال، روابط عمومی رگلاتوری اعلام کرد، هنوز توافقی میان شورای رقابت و مخابرات اتفاق نیفتاده است و آنچه که مخابرات در مورد تغییر تعرفه تلفن ثابت اعلام کرده مورد قبول رگولاتوری نیست. روابط عمومی این سازمان در این خصوص گفت:

اظهارات رئیس هیات مدیره مخابرات ایران در مورد توافق با رگولاتوری برای تخصیص تعرفه ۱۶ هزارتومانی برای تغییر تعرفه تلفن ثابت، نادرست است. هرگونه تغییر ساختار تعرفه مخابرات ایران منوط به تعیین تکلیف مبالغ کلان ودیعه گذاری مردم نزد این شرکت است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در یک مصاحبه اختصاصی با پیوست از زیان ۱۷۶۰ میلیارد تومانی شرکت خبر داد. ایشان، تنها راه تامین هزینه‌های جاری را تغییر تعرفه تلفن ثابت و اینترنت ثابت می‌دانند تا با جذب سرمایه بتواند به توسعه شبکه خود کمک کند.

ارسال نظر