توافق اپل و هیوندای تا ماه مارس؛ پروژه Apple Car در سال 2024 آغاز می شود

رسانه کلیک - دو کمپانی اپل و هیوندای در حال رایزنی برای توافق بر سر پروژه Apple Car هستند. ساخت خودروهای الکتریکی اپل احتمالا در سال 2024 آغاز می شود.

توافق اپل و هیوندای تا ماه مارس؛ پروژه Apple Car در سال 2024 آغاز می شود

طبق گزارش اخیر رسانه خبری ریوترز به نقل از Corea IT News، دو کمپانی بزرگ اپل و هیوندای در ماه مارس به توافق همکاری بر سر پروژه Apple Car خواهند رسید.

تیم خودروسازی اپل قصد دارند تا یک خودروی بی راننده را به وجود آورند، به طوری که اطلاعات مقصد را از کاربر گرفته و با کمی دخالت یا بدون هیچ دخالتی، مسیر مبدا تا مقصد را طی کند. تا کنون دو محل متفاوت برای ساخت خودروهای الکتریکی اپل در نظر گرفته شده است. یکی از این دو محل، کارخانه جورجیا، متعلق به کیا موتور (نمایندگی موتور گروپ هیوندای) است. از طرف دیگر، این دو کمپانی احتمالا بر سر کارخانه جدیدی در ایالات متحده سرمایه گذاری می کنند که قادر به ساخت سالانه 400 هزار دستگاه خودرو خواهد بود. گزارش اخیر Corea IT News همچنین نشان می دهد که در سال 2022 یک نسخه آزمایشی از خودروی اپل رونمایی می شود.

رویتر ماه قبل اعلام کرد که ساخت خودروی اپل احتمالا حوالی سال 2024 آغاز می شود. این خبر مجددا در رسانه خبری کره ای تکرار شده است. در واقع ساخت خودروها در سال 2024 کمی بلندپروازانه به نظر می رسد، چرا که طبق تحلیل های مینگ چی کو، ظاهرا پروژه Apple Car فاصله زیادی تا مرحله ساخت داشته و شاید برای پنج تا هفت سال دیگر آماده شروع شود.

شایعات مبنی بر انجام مذاکرات بین اپل و هیوندای از هفته پیش منتشر شده اند و نشان می دهند که اپل قصد دارد تا به دلیل هزینه های بالای تکنولوژی و امکانات تولیدی لازم، با خودروساز بزرگ کره ای جهت ساخت باتری های نسل آینده و خودروهای الکتریکی همکاری داشته باشد.

شرکت هیوندای نخستین بار در بیانه ای در CNBC به مذاکرات خود بر سر خودروهای الکتریکی با اپل اشاره کرد، اما این بیانیه چند ساعت بعد اصلاح شده و نام اپل از آن حذف شد.

ارسال نظر