تولید انبوه پردازنده A15 Bionic برای سری آیفون ۱۳ آغاز شد

رسانه کلیک - با وجود کم شدن میزان تولید چیپست برای گجت‌های هوشمند، اپل قصد تسلیم شدن نداشته و گفته می‌شود که تولید انبوه پردازنده A15 Bionic برای آیفون ۱۳ آغاز شده است. 

تولید انبوه پردازنده A15 Bionic برای سری آیفون ۱۳ آغاز شد

طبق گزارشات منتشر شده، غول تکنولوژی امریکایی، به منظور تولید انبوه پردازنده A15 Bionic برای سری آیفون ۱۳ خود، در حال کار با شرکت TSMC بوده تا از دریافت به موقع تراشه‌ها اطمینان حاصل کند. حال طبق آخرین اخبار منتشر شده، اعلام شده است که پردازنده جدید و قدرتمند آینده شرکت اپل وارد مرحله تولید انبوه شده و نسبت به تراشه نسل قبلی خود، با تغییرات چشمگیری همراه خواهد شد.

جدیدترین خبر منتشر شده توسط یکی از نویسندگان وبسایت دیجی‌تایمز به اشتراک گذاشته شده است. طبق این خبر، گفته می‌شود که شرکت تولیدی TSMC، از یک سیستم پردازشی ۵ نانومتری بهبود یافته‌ای در پردازنده‌های جدید اپل استفاده خواهد کرد. با فرض اینکه تولید انبوه تراشه مذکور آغاز شده باشد، این امر می‌تواند به سری آیفون ۱۳، بهانه‌ای برای قدرت‌نمایی دهد.

طبق گزارشات منتشر شده، این شرکت در اواخر ماه سپتامبر از چهار مدل در سری آیفون ۱۳ خود رونمایی خواهد کرد. طبق محموله بزرگی که از تراشه‌های A15 که به دست اپل رسیده است، به نظر می‌رسد که اپل به جدول زمانی رونمایی از محصولات جدید خود پایبند است. این شرکت که دارای یک زنجیره تامین کننده متنوع در نقاط مختلف جهان است، در صورت بروز هرگونه مشکل در تولید و آماده‌سازی سفارشات، می‌تواند اینکار را به دیگر تامین‌کنندگان خود بسپارد.

البته لازم به ذکر است که متاسفانه تنها TSMC است که توانایی تولید تراشه‌های سیلیکونی را دارد و دلیل آن هم این است که کمپانی مذکور، از تکنولوژی‌های بالاتری در ساخت نسبت به دیگر رقبای خود استفاده می‌کند. به همین دلیل ضروری است که تولید کننده تایوانی در تحویل سفارشات خوش قول باشد. از جمله بهبود‌های مورد انتظار در پردازنده A15 می‌توان به مصرف باتری کمتر، پشتیبانی از فناوری 5G و صفحه‌های اولد با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز در کنار فناوری LTPO اشاره کرد.

ارسال نظر