تیک تاک برای جلوگیری از تحریم شدن، به آمریکا نقل مکان می‌کند

رسانه کلیک - تیک تاک برای جلوگیری از تحریم شدن توسط دولت آمریکا، به یک شرکت آمریکایی مستقل تبدیل خواهد شد و اوراکل یکی از سهامداران کوچک آن خواهد بود. 

تیک تاک برای جلوگیری از تحریم شدن، به آمریکا نقل مکان می‌کند

جزئیات همکاری بایت دنس و اوراکل برای مدیریت تیک تاک هنوز در حال بررسی است. طبق گزارشی از Financial Times ، این دو شرکت تصمیم گرفته‌اند تا برای جلوگیری از تحریم از سوی دولت آمریکا، تیک تاک را به یک شرکت مستقل آمریکایی تبدیل کنند و اوراکل بخشی کوچکی از سهام آن را تصاحب کند.

در این همکاری، تیک‌تاک می‌تواند با استفاده از سرمایه اوراکل به یک شرکت مستقل تبدیل شود که در این شرکت از الگوریتم‌های بایت دنس استفاده خواهد شد و کنترل داده‌های کاربران به طور مستقل بر عهده اوراکل خواهد بود و داده‌های کاربران آمریکایی در آمریکا توسط اوراکل ذخیره می‌شود. دفتر اصلی این شرکت نیز در آمریکا خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا از قبل تا تاریخ ۱۵ سپتامبر به تیک تاک مهلت داده بود که یا به یک شرکت آمریکایی تبدیل شود و یا با تحریم‌های آمریکا مواجه شود. شرکت‌های دیگری مانند مایکروسافت نیز خواهان خرید این پلتفرم بودند؛ اما با شرکت مادر این پلتفرم یعنی بایت دنس به توافق نرسیدند و سرانجام اوراکل برنده این بازی شد.

شرکت بایت دنس اعلام کرده است که با این کار تقریبا ۲۰ هزار شغل در آمریکا ایجاد خواهد کرد.

سخنگوی تیک تاک در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ما به وزارت خزانه‌داری آمریکا این اطمینان را می‌دهیم که نگرانی‌های امنیتی دولت آمریکا را برطرف خواهیم کرد. همکاری ما با اوراکل این امکان را فراهم می‌کند که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر آمریکایی خود را که علاقه زیادی به تیک دارند از دست ندهیم. همچنین با این تصمیم، ضربه‌ای به صدها کسب‌وکاری که برای رشد خود از تیک تاک استفاده می کنند وارد نخواهد شد.

ارسال نظر