تعداد جانباختگان کرونا در هند 6 برابر بیشتر از گزارش‌های رسمی است!

این‌طور که به نظر می‌رسد تعداد واقعی جانباختگان کرونا در هند شش برابر بیشتر از گزارش‌های رسمی و برابر 2.4 میلیون نفر است.

تعداد جانباختگان کرونا در هند 6 برابر بیشتر از گزارش‌های رسمی است!

آمار جانباختگان کرونا در هند

هند اوایل سال 2021 وارد موج دوم کرونا شد. طبق اظهارات وزارت بهداشت این کشور، از زمان آغاز پاندمی تا کنون تنها 411 هزار نفر قربانی این ویروس منحوس شده‌اند. با این حال کریستوفر لفلر، محقق دانشگاه کامن ولث ویرجینیا در یکی از مقالات خود گفته که تعداد واقعی جانباختگان چیزی حدود 1.8 تا 2.4 میلیون نفر است.

اگر اظهارات وی صحت داشته باشند، هند رتبه اول را به لحاظ بالا بودن درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان دارد.

طبق تحقیقاتی که بر اساس داده‌های مرکز بیمه ایالات تلنگانای هند انجام شده، تعداد واقعی جانباختگان کرونا شش برابر بیشتر از گزارش‌های رسمی است. البته مقامات رسمی هند این ادعا را رد کرده و گفته‌اند این تحقیقات پایه و اساس علمی ندارند. از طرفی رئیس گروه نظرسنجی Cvoter، آمار رسمی را گمراه‌کننده خوانده و گفته واقعیت چیز دیگری است.

سازمان ثبت هندوستان حتی پیش از آغاز پاندمی نیز با مشکلات بسیاری مواجه بوده است. تعداد کثیری از شهروندان تا لحظه مرگ تحت مراقبت‌های پزشکی قرار نمی‌گیرند و بسیاری از مرگ و میرها نیز از نظر پزشکی تأیید نشده‌اند. به همین خاطر آمار رسمی جانباختگان همیشه اندکی با واقعیت در تضاد بوده است. اما اختلاف شش برابری در ایام کرونا باعث شده تا نگاه‌ها بیش از پیش روی این کشور متمرکز شود.

در دستورالعمل‌های ایالتی هند آمده است اگر شخصی کلا تحت آزمایش قرار نگیرد و یا پس از منفی شدن نتیجه آزمایش علائم بیماری در او ایجاد شود، مرگ او باید به عنوان مورد مشکوک یا احتمالی COVID-19 طبقه‌بندی شود. اما بسیاری از مسئولان ایالتی گفته‌اند تنها افرادی که جواب آزمایش آن‌ها مثبت شده و پس از پیشرفت چشمگیر بیماری روی تخت بیمارستان جان داده‌اند، جزو جانباختگان کرونا هستند.

هند در حال عبور از موج دوم کروناست و تعداد مبتلایان جدید روزانه به 40 هزار نفر می‌رسد.

ارسال نظر