جدیدترین نوآوری‌های شرکت سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2021

رسانه کلیک - شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES 2021 با دست پر حاضر شد. در این مطلب نگاهی به طرح های خلاقانه کمپانی کره ای و ایده های ناب آن ها می اندازیم.

جدیدترین نوآوری‌های شرکت سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2021

سامسونگ در نمایشگاه CES امسال از طرح های نوینی برای آینده رونمایی کرد. این شرکت محصولات خود را در غرفه‌ای مجازی به نمایش گذاشت و با ارائه راهکارهای انعطاف‌پذیر، متصل و هوشمند و همچنین استفاده از هوش مجازی برای درک محیط، نشان داد که هنوز حرف های بسیاری در راستای تسهیل زندگی روزمره دارد.

سباستین سئونگ، مدیر بخش تحقیقات سامسونگ که توسعه فناوری‌های آینده‌گرایانه این شرکت را برعهده دارد می‌گوید:

دنیای ما متفاوت شده و بسیاری از شما با واقعیتی جدید مواجه شده‌اید، واقعیتی که در آن خانه، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. نوآوری‌های ما به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا تجربه‌ای شخصی‌تر و نوآورانه‌تر مطابق با شخصیت‌ شما ارائه کنند. ما به سختی تلاش می‌کنیم نوآوری‌های نسل آینده را در اختیار شما قرار داده و با بکارگیری هوش مصنوعی فردایی بهتر را برای شما خلق کنیم.

خلق تجربه‌ای صمیمی‌تر و شخصی‌سازی شده

امروزه افراد در مقایسه با سال های قبل، زمان بیشتری را در خانه سپری می‌کنند؛ به همین خاطر فناوری که زمانی تنها در پی داشتن آن بودند، اکنون به یک ضرورت برایشان تبدیل شده است. افراد با اتکا به چنین فناوری‌هایی توانسته‌اند راهکارهای متصل جدیدی را برای تسهیل زندگی و امور روزمره پیدا کنند.

تلویزیون یکی از لوازم اساسی برای سرگرمی در منزل و حتی تناسب به شمار می آید. کروم‌بوک‌ها هم به ابزاری مهم برای آموزش در خانه تبدیل شده‌اند. یخچال‌های هوشمند می‌توانند به خرید از راه دور و آماده کردن وعده‌های غذایی کمک کنند. گوشی‌های هوشمند هم که چند سالی است جایگاه ویژه ای در بین اعضای خانواده دارند.

سرمایه‌گذاری مداوم سامسونگ در حوزه‌های نوآوری‌، متناسب با این تغییر در سبک زندگی، باعث شده است تا این شرکت بتواند همگام با تغییرات سریع پیش برود. در ادامه نگاهی به نوآوری‌های اصلی که در نمایشگاه CES امسال معرفی شده اند می اندازیم.

یخچال Samsung Bespoke 4-Door Flex

یخچال Samsung Bespoke 4-Door Flex، جدیدترین نسخه از سری یخچال‌های Bespoke به شمار می آید. این محصول دارای صفحه‌های قابل تغییر بوده و امکان انتخاب رنگ و مواد آنها، متناسب با سلیقه و نیاز مشتری وجود دارد. این مدل شامل یک بخش کاملا جدید به نام «محفظه نوشیدنی Beverage Center» است که امکان دسترسی سریع به منبع آب و یک پارچ آب را فراهم می‌آورد؛ جالب آنکه این وسایل به صورت خودکار پر می‌شود. مدل 4-Door Bespoke دارای یک یخ‌ساز خودکار دوگانه است که نه تنها قالب‌های یخ معمولی را تولید می‌کند بلکه بسته به نیاز شما و نوشیدنی‌تان، خرده یخ هم تولید می‌کند. این محصول از بهار امسال در آمریکای شمالی عرضه می شود.

شرکت سامسونگ

تلویزیون میکرو LED 110 اینچی

تلویزیون میکرو LED 110 اینچی جدید از ال‌ای‌دی‌های غیراگارنیک نورساز در یک طراحی بسیار باریک و تقریبا بدون حاشیه استفاده می‌کند. شما می توانید این محصول را به راحتی با دکوراسیون خانه هماهنگ کرده و تجربه‌ای کاملا فراگیر از تماشای تلویزیون با کیفیت تصویری فوق العاده به دست ‌آورید. تلویزیون 110 اینچی میکرو LED مجهز به قابلیت نمایش چهارگانه یا 4Vue است؛ بدان معنا که کاربر می تواند در آن واحد مسابقه ورزشی موردعلاقه‌ خود را تماشا کرده، یک ویدیو آموزشی را استریم نموده و بازی خود را نیز روی کنسول انجام دهد.

تلویزیون لایف استایل

تلویزیون‌های لایف استایل پیشرفته سامسونگ شامل The Serif, The Frame, The Sero و The Terrace می‌شود که یک QLED با کیفیت 4K برای فضای آزاد است و همچنین سری The Premiere که یک پرژکتور با کیفیت 4K و تصویری شبیه به پرده سینما است.

آشپزخانه‌ مجهز به SmartThings

یکی از جدیدترین خدمات سامسونگ در بخش SmartThings، برنامه‌ریز خودکار وعده غذایی یا Meal Planner است که با استفاده از هوش مصنوعی شرکت Whisk در حوزه غذا، وعده های غذایی شما را برای کل هفته پیشنهاد می‌دهد. همچنین فهرست خرید مواد غذایی مورد نیاز را تهیه کرده و و با استفاده از یخچال فامیلی هاب یا گوشی هوشمند، به صورت مستقیم خریدهای شما را انجام می دهد. دستور پخت این غذاها نیز بصورت مستقیم به لوازم آشپزی وصل شده سامسونگ ارسال می‎شود تا زحمت کار کمتر شده و احتمال خطا کاهش یابد.

مربی هوشمند Samsung Health روی تلویزیون‌های 2021

اپلیکیشن Samsung Health محیط منزل را به یک باشگاه خصوصی می کند. قابلیت جدید اپلیکیشن به نام مربی هوشمند یا Smart Trainer، حرکات شما را بصورت زنده و مانند یک مربی شخصی بررسی می کند. این قابلیت در حین و بعد از انجام حرکات ورزشی نیز، دیدگاه خود را در خصوص فرم ورزش اعلام کرده و در شمارش حرکات و تخمین کالری سوزانده شده به شما کمک می‌کند. مربی هوشمند Samsung Health با بهره مندی از کنترل صوتی بیکسبی می‌تواند تجربه شما از ورزش‌های خانگی را کاملا شخصی‌سازی کند.

شرکت سامسونگ

ورود هوش مصنوعی و ربات‌ها به زندگی روزمره و خانه‌داری

کمپانی کره ای مدت هاست که پیشگام نوآوری در صنعت هوش مصنوعی و رباتیک است؛ به طوری که هفت مرکز تحقیقاتی آن در حوزه رباتیک نقش مهمی در پیشبرد فناوری داشته‌اند. سامسونگ با به کارگیری هوش مصنوعی در محصولات خود، تجربه‌ جدیدی را در امر خانه داری ایجاد کرده است؛ از ماشین ظرفشویی که مصرف آب، مواد شوینده و چرخه‌های شستشو را بهینه می‌کند گرفته تا تلویزیون مجهز به پردازنده کوانتومی هوش مصنوعی که هر محتوایی را به رزولوشن 8Kمی رساند.

سامسونگ علاوه بر موارد فوق از فناوری‌های دیگری نیز پرده برداری کرده است:

JetBot 90 AI+

جاروبرقی JetBot 90 AI+ از فناوری تشخیص اشیا برای شناسایی و طبقه‌بندی اشیا برای تعیین بهترین مسیر برای تمیز کردن خانه استفاده می‌کند. وجود حسگرهای LiDAR و سه بعدی به دستگاه اجازه می‌دهد تا علاوه بر تمیز کردن گوشه های دور خانه، از برخورد با کابل‌ها و اشیای کوچک نیز جلوگیری کند. این جاروبرقی جدید که در نیمه اول 2021 در آمریکا عرضه می شود، به دوربینی مجهز شده که با کمک اپلیکیشن SmartThings می‌تواند به نظارت شما بر منزل نیز کمک کند.

سامسونگ Bot Care

این محصول جدیدترین پیشرفت در حوزه رباتیک سامسونگ بوده و هدف از طراحی آن ها، شناسایی و پاسخ به رفتار شما به کمک هوش مصنوعی است. این دستگاه می‌تواند به عنوان یک دستیار و همراه رباتیک عمل کرده و مراقب جزئیات زندگی شما باشد. همچنین قادر است تا برنامه کاری و عادات روزمره شما را نیز یاد گرفته و در طول روزهای کاری شلوغ، نکات مهم را به شما گوشزد کند.

سامسونگ Bot Handy

سامسونگ Bot Handy می تواند با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته، اشیایی با اندازه‌، شکل و وزن مختلف را شناسایی کرده و در امور منزل به شما کمک کند. این محصول تفاوت مواد سازنده اشیا را تشکیل داده و برای برداشتن و حمل آنها، نیروی کافی بکار گرفته و به عنوان همراه شما در کار خانه فعال شود و کارهایی مانند جمع و جور کردن یا قراردادن ظروف در جای مناسب را انجام دهد. البته ناگفته نماند که سامسونگ Bot Handy هنوز در مرحله توسعه قرار دارد.

اینطور که پیداست سامسونگ با نگاهی به آینده در حال توسعه فناوری‌های دیگری در حوزه هوش مصنوعی و با رویکرد زندگی روزمره است. سامسونگ همچنان به توسعه Bot Retail خود ادامه می‌دهد که افراد را در محیط‌های خارج از خانه و برای خرید راهنمایی می‌کند و یا GEMS که یک ربات انسان نما با کارکرد کمک در زمینه حرکت است. این نوآوری‌ها به ربات‌ها و دیگر دستگاه‌های رباتیک امکان خواهد داد تا در کنار انسان‌ها زندگی کرده و با ارتقای سطح زندگی آنها در محیط‌ها و شرایط مختلف به آنها کمک کنند.

شرکت سامسونگ و فناوری برای آینده‌ای بهتر

سامسونگ در پایان کنفرانس خبری CES 2021 درباره چشم‌انداز این برند درباره نقش فناوری در پیشرفت و ایجاد آینده‌ای بهتر برای همگان صحبت کرد. سامسونگ معتقد است هیچ راهکاری نیست که برای همه قابل اعمال باشد، داشتن آینده‌ای پایدار نیازمند سرمایه‌گذاری در طیفی گسترده است. سامسونگ عمده تمرکز خود را روی سه حوزه کلیدی پایداری، آموزش و دسترسی گذاشته که بیشترین نفع را از نوآوری فنی می برند.

ساندیپ رانا، مدیر ارشد بخش پایداری محیط زیست سامسونگ می‌گوید:

ما در سامسونگ همیشه به دنبال راه‌هایی برای ساختن یک آینده بهتر و پایدارتر هستیم. ما با تمرکز بر انسان‌ها و جامعه به ارائه ابزارها و فناوری‌هایی پاسخگو ادامه خواهیم داد که چالش‌های امروز ما را برطرف کرده و آینده‌ای بهتر برای همگان رقم خواهند زد

سامسونگ در قالب بخشی از تعهد خود به ایجاد برنامه‌ها و راهکارهای بسته‌بندی به دنبال ایجاد یک چرخه حیات پایدار برای محصولات، از ابتدا تا انتها است:

استفاده مجدد از محصولات گلکسی

سامسونگ در این مراسم خبرهای تازه‌ای را درباره برنامه استفاده مجدد از محصولات گلکسی خود با نام Galaxy Upscaling اعلام کرد. این برنامه جدید یک چرخه حیات دیگر را برای دستگاه‌های قدیمی گلکسی برنامه‌ریزی کرده و به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تا روش‌هایی را برای استفاده‌ای جدید از ابزارهای متعدد در داخل اینترنت اشیا پیدا کنند.

بسته‌بندی اکو برای تلویزیون

سامسونگ همچنین اعلام کرد که بسته‌بندی اکو را به تلویزیون‌های QLED، UHD، مانیتور و محصولات صوتی سال 2021 اضافه خواهد کرد. این شرکت قصد دارد تا نسبت به تعهدات خود در خصوص محیط زیست پایبند بوده و همین خاطر به دنبال خلق محصولات و راهکارهای جدید با محوریت پایداری محیط زیست است. مثلا کنترل از راه دور جدید سامسونگ برای تلویزیون‌ها، که بخشی از آن از پلاستیک بازیافتی تولید شده، امکان شارژ با نور خورشید یا نور داخل خانه را داشته و پسماند باتری را کاهش می‌دهد.

شرکت سامسونگ

سامسونگ با باور به آنکه نسل‌های آینده نقشی مهم در ایجاد آینده‌ای پایدار دارند، به دنبال اولویت دادن به آموزش فناوری از طریق برنامه Solve for Tomorrow است که جوانان را ترغیب می‌کند تا با استفاده خلاقانه از فناوری به دنبال حل مشکلات جامعه خود باشند. کمپ نوآوری سامسونگ هم به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های فنی و شخصی خود را برای مشاغل آینده، ارتقا دهند.

سامسونگ در جریان این مراسم به راهکارهای خود برای افزایش همه‌گیری و دسترسی به محصولات خود اشاره کرد. اپلیکیشن SeeColors با این هدف طراحی شده است تا به افراد مبتلا به نقص تشخیص رنگ (CVD) کمک کند تا تنظیمات روی تلویزیون‌های QLED 2021 خود را برای داشتن یک تجربه بهتر، تنظیم کنند. قابلیت زوم برای زبان اشاره در تلویزیون‌ها هم به کاربران امکان می‌دهد تا بدون توجه به میزان توانایی خود براحتی از فناوری‌های پیشرفته لذت ببرند.

سامسونگ در پایان با درک آنکه ایجاد توازن میان زندگی دیجیتال و آنالوگ تا چه حد می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد، قابلیت رفاه دیجیتال یا Digital Wellbeing را معرفی کرد که برای کمک به کنترل و مدیریت زمان ما در دنیای دیجیتال طراحی شده تا بتوانیم از فناوری برای بهتر کردن زندگی و قدرت‌دهی به خودمان استفاده کنیم.

ارسال نظر