علت حذف اخبار ۲۲:۳۰ از صدا و سیما

حذف بخش خبری «۲۲:۳۰» که هرشب از شبکه دو سیما پخش می‌شد، طی یک زیرنویس اطلاع رسانی شد. 

علت حذف اخبار ۲۲:۳۰ از صدا و سیما

اخبار ۲۲:۳۰ از صداوسیما حذف شد

به گزارش کلیک به نقل از مهر، چند روزی است که بخش‌های خبری شبکه‌های صداوسیما دچار تغییراتی در باکس‌های پخش شده و بطور همزمان هم در شبکه‌های اصلی و هم شبکه خبر پخش می‌شود. از جمله آن‌ها بخش‌های خبری ساعت ۸ صبح، ۱۴ و ۲۱ شبکه اول سیما بوده است.

تغییر دیگر، حذف بخش خبری «۲۲:۳۰» شبکه دو سیما از باکس پخش این شبکه در شب گذشته بود و در یک زیرنویس اطلاع رسانی شد که از این پس پخش نخواهد شد. اخبار ۲۲:۳۰ حدود ۲ دهه فعالیت داشت.

ادغام برنامه تیتر امشب و برنامه گفتگوی ویژه خبری

از طرفی بخشی در شبکه خبر تحت عنوان «گفتگوی ویژه خبری» به پخش رسید که مجری آن «المیرا شریفی مقدم» است که پیش از این بخش خبری همین شبکه با عنوان «تیتر امشب» را اجرا می‌کرد. اما حالا این دو بخش خبری شبکه دو سیما و شبکه خبر با هم ادغام شده‌اند.

حذف موازی‌کاری‌های غیرضروی از صداوسیما

«حسن عابدینی» سرپرست خبرگزاری صداوسیما درباره حذف «گفتگوی ویژه خبری» از شبکه دو سیما بیان کرد: «ما دو برنامه گفتگومحور داشتیم که هر دو هم خبری بود و در یک زمان به تلاقی می‌رسید و این شد که این موازی کاری‌های غیرضروری حذف شد.»

وی درباره پخش گفتگوی ویژه خبری از شبکه خبر اظهار کرد: «برنامه «تیتر امشب» که از شبکه خبر پخش می‌شد و ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن می‌رفت و همچنین «گفتگوی ویژه خبری» که از شبکه دو پخش می‌شد یا موضوعاتشان یکی بود و یا بسیار به هم نزدیک بودند. به هر حال برنامه‌های گفتگومحور در فضای خبری عمدتا برگرفته از سوژه‌های خبری روی هستند»

عابدینی اضافه کرد: «از طرفی از ساعت ۲۱ تا ۲۱:۴۵ در شبکه یک بخش خبری دیگری داریم که معمولا یکی از سه هدلاین و سرخط‌های اصلی خبر ۲۱ به عنوان گفتگوی ویژه انتخاب می‌شد. بر این اساس در چارچوب مدیریت یکپارچه و هوشمند تصمیم گرفته شد یکی از این گفتگوها وجود داشته باشد و حتی برنامه گفتگومحور شبکه یک نیز از ساعت ۲۱:۴۵ به بعد در شبکه خبر ادامه یابد.»

وی ادامه داد: «دو برنامه گفتگومحور در فضای سیاسی در یک زمان مشابه پخش می‌شد، آن‌هم با موضوعاتی که گاهی یکی بود.»

استقرار خبرنگاران در تالار شیشه‌ای

عابدینی درباره تغییرات بخش‌های خبری سازمان و ادغام‌هایی که در این روزها صورت گرفته است توضیح داد: «در حال حاضر دو بخش خبری، این تغییرات را تجربه می‌کند. اخبار ساعت ۱۴ تا ۱۵ در شبکه یک و شبکه خبر همزمان روی آنتن می‌رود و میز اقتصاد که ساعت ۱۴:۴۵ شروع می‌شود از این پس در شبکه خبر ادامه می‌یابد.»

وی اضافه کرد: «شبکه خبر به عنوان شبکه اصلی پخش خبر خواهد بود و به کار خود ادامه می‌دهد و بخش‌های خبری شبکه‌های سیما که با یکدیگر تلاقی دارند هم‌افزایی می‌شوند. برخی می‌گفتند شبکه خبر ادغام می‌شود اما ما شاهد تقویت شبکه خبر خواهیم بود.»

عابدینی همچنین گفت: پیش از این خبرنگاران کمی بودند اما الان خبرنگاران شبکه خبر، خبرنگاران رادیو و خبرنگاران خبرگزاری صداوسیما در چارچوب گروه‌های مختلف خبری ساماندهی شده و در تالار خبر شیشه‌ای صداوسیما مستقر شده‌اند.

تغییرات در چارت معاونت سیاسی

وی با اشاره به چارت معاونت سیاسی و تغییرات آن هم عنوان کرد: «پیش از این پنج گروه اصلی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با پنج سردبیر داشتیم و الان این تقسیم‌بندی به ۳۵ گروه تخصصی افزایش پیدا کرده است.»

عابدینی همچنین با تکذیب شایعه حذف بخش خبری «بیست و سی» از باکس شبکه دو سیما تأکید کرد: «پخش این بخش خبری کمافی السابق ادامه خواهد داشت.»

ادغام بخش‌های خبری تلویزیون از این هفته با اسم طرح «هم افزایی» کلید خورده است که طی آن بخش خبری ساعت هشت صبح، ۱۴، ۲۱ شبکه یک به صورت همزمان در شبکه خبر نیز پخش می‌شود و ادامه این بخش‌ها فقط از شبکه خبر ادامه پیدا می‌کند.

همچنین از شب گذشته گفتگوی ویژه خبری به بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک و شبکه خبر منتقل شده است که تا ساعت ۲۲ خبر در شبکه یک و از ساعت ۲۲ به بعد گفتگو در شبکه خبر ادامه می‌یابد. بخش خبری ساعت ۱۹ هم به زودی به شبکه خبر منتقل می‌شود.

بیشتر بدانید: معرفی ویژه برنامه‌های نوروز 1401 در لحظه تحویل سال و نام مجریانشان

ارسال نظر