توقف ارائه خدمات بایننس در استان انتاریوی کانادا در پی سرکوب‌های مقرراتی

رسانه کلیک - در پی سرکوب صرافی‌های ارز دیجیتال در استان انتاریوی کانادا، بایننس (Binance) قصد دارد ارائه خدمات خود را از 31 دسامبر 2021 در این استان متوقف کند.

توقف ارائه خدمات بایننس در استان انتاریوی کانادا در پی سرکوب‌های مقرراتی

پس از اخطار سازمان نظارتی ژاپنی در روز جمعه (4 تیر 1400)، صرافی بایننس در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که ارائه خدمات به کاربران مستقر در انتاریو را متوقف می‌کند.

در اعلامیه وب‌سایت بایننس آمده است:

به‌عنوان بخشی از تلاش‌های ما برای تطابق مداوم، بایننس شرایط استفاده خود را به‌روز کرده است و در آن اضافه شده است که انتاریو از تاریخ 26 ژوئن 2021 ساعت 3:59:59 به یک حوزه قضایی محدود تبدیل شده است. متأسفانه، بایننس دیگر نمی‌تواند به ارائه خدمات به کاربران مستقر در انتاریو ادامه دهد. به کاربران مستقر در انتاریو توصیه می‌شود که اقدامات فوری را برای بستن موقعیت‌های فعال تا 31 دسامبر 2021 انجام دهند.

در هفته‌های اخیر انتاریو به یکی از تهاجمی‌ترین تنظیم‌کننده‌های ارز دیجیتال تبدیل شده است. در 19 آوریل، این تنظیم‌کننده دفترچه جدید و الزامات ثبت‌نام برای مبادلات ارزهای دیجیتال را معرفی کرد. هفته گذشته کمیسیون اوراق بهادار انتاریو اعلام کرد که جلسات دادرسی در مورد صرافی ارز دیجیتال بای بیت (Bybit) برگزار خواهد کرد. به‌علاوه، این سازمان نظارتی در اوایل ماه علیه دو شرکت مرتبط با Kucoin نیز اقداماتی انجام داد.

بیشتر بخوانید: تحریم صرافی بای بیت توسط کمیسیون اوراق بهادار انتاریو

تنظیم‌کننده‌های انتاریو تنها کسانی نیستند که فعالیت‌های بایننس را در حوزه قضایی خود از نزدیک مورد بررسی قرار داده‌اند. روز جمعه، آژانس خدمات مالی ژاپن هشدار داد که بایننس ممکن است بدون مجوز در این کشور در حال فعالیت باشد. در اوایل سال جاری نیز رئیس بانک ژاپن بیت کوین را «یک دارایی گمان پردازانه» خواند و آن را مورد انتقاد قرارداد.

کاربران بایننس ژاپنی و کانادایی که نگران پایان ارائه خدمات در کشورهای خود هستند، با دانستن این‌که مبادلات برخی از کاربران آمریکایی حتی پس از درخواست از کاربران برای مهاجرت Binance US، ماه‌ها در سایت اصلی بایننس ادامه داشت، ممکن است کمی آسوده‌خاطر شوند.

ارسال نظر