درآمد زیاد شرکت BOE از فروش نمایشگرهای خود در سومین فصل 2020

رسانه کلیک - بعد از شرکت سامسونگ، شرکت BOE تنها شرکتی است که از صنعت نمایشگر در سومین فصل سال 2020 درآمد دو رقمی کسب کرده است و حتی از ال جی دیسپلی نیز پیشی گرفته است. 

درآمد زیاد شرکت BOE از فروش نمایشگرهای خود در سومین فصل 2020

آخرین گزارش DSCC نشان می دهد که درآمد شرکت های تولیدکننده نمایشگر به دلیل افزایش تقاضای پنل های LCD افزایش یافته است. در سومین فصل سال 2020 شرکت BOE بعد از شرکت سامسونگ دیسپلی، بیشترین درآمد را در این بازار کسب کرده است.

بر اساس گزارشی که در TheElec منتشر شده است، درآمد صنعت نمایشگرها در سومین فصل 2020 تقریبا 30.5 میلیارد دلار بوده است. این درآمد نسبت به سال گذشته 21 درصد و نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش پیدا کرده است. به نظر می رسد که درآمد این صنعت از آخرین فصل سال 2017 به دلیل افزایش قیمت پنل های LCD رشد چشم گیری داشته است.

از نظر سهم درآمد، سامسونگ بار دیگر رهبر بازار شده است اما شرکت های چینی مانند BOE و CSOT نیز موفق به کسب جایگاه در 10 رتبه نخست شده اند. این پیشرفت در حالی است که انتظار می رود فروش صفحه نمایش چین در سال 2020 به 42.5 میلیون دلار برسد. در واقع، شرکت BOE عملکرد بهتری نسبت به ال جی دیسپلی در سهم کلی درآمد دارد و رتبه دوم را به دست آورده است. به غیر از شرکت سامسونگ، شرکت BOE و ال جی دیسپلی درآمد دورقمی از این صنعت دارند.

شرکت های دیگری مانند AUO ، Innolux ، CSOT و Sharp نیز در این لیست قرار دارند که درصد سهم آن ها بین 5 تا 8 درصد است. علاوه بر این طبق گزارش منتشر شده، سود ناخالص پنل های نمایشگر 106 درصد نسبت به فصل گذشته افزایش پیدا کرده است. دقیقا، سود ناخالص (هزینه های سودآوری و فروش) در سومین فصل 2020 در حدود 2.7 میلیارد دلار است که رشد سالانه 182 درصدی نسبت به سال 2019 داشته است. بر این اساس، به غیر از CPT چین، هر سازنده پنل حاشیه ناخالص مثبت را در فصل سوم گزارش می دهد. لازم به ذکر است که کل صنعت (به جز سامسونگ، CSOT Sharp) در سومین فصل سال 2020 حدود 545 میلیون دلار سود خالص داشته است.

این ارقام نشان می دهد که چین به شدت در حال تلاش است تا به رقیب خود در کره جنوبی غلبه کند.

ارسال نظر