دسترسی روس‌ها به اینستاگرام قطع شد | فیلتر اینستا توسط دولت روسیه

متا شرکت مادر فیسبوک به همراه اینستاگرام، پس از اینکه مجوز اعلام نفرت علیه سربازان روسی را صادر کردند، توسط دولت روسیه مسدود شد.

دسترسی روس‌ها به اینستاگرام قطع شد | فیلتر اینستا توسط دولت روسیه

اینستاگرام در روسیه فلتر شد

امروز پایگاه ان‌پی‌آر گزارش داد که دفتر دادستان کل روسیه، «متا» شرکت مادر فیسبوک را یک سازمان افراطی خواند و اینک دادستان‌ها در روسیه اینستاگرام را به جرم «ترویج شورش و انتشار خشونت» مسدود می‌کنند.

خدمات فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه، اعلام کرد که دسترسی به اینستاگرام از امروز دوشنبه (۲۳ اسفند) در این کشور مسدود خواهد شد. ( روسیه اینستاگرام را مسدود می‌کند )

به گفته این دستگاه اجرایی، پیام‌هایی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود، حرکات خشونت آمیزی را علیه روسیه ترویج و تبلیغ می‌کنند.

پنج‌شنبه گذشته رویترز گزارش داد که «متا» موقتا موارد استثنایی در قوانین مرتبط با نفرت‌پراکنی ایجاد کرده و به کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام اجازه می‌دهد خواستار مرگ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و همچنین نفرت علیه سربازان روسی شوند.

بر اساس ایمیل دریافت شده از رویترز، این سیاست موقت در کشورهای ارمنستان، آذربایجان، استونی، گرجستان، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی، روسیه، اسلواکی و اوکراین قابل اجرا است.

منع کامل خدمات متا بدین معناست که روس‌ها دیگر به اینستاگرام و واتس‌آپ هم دسترسی ندارند.

گفتنی است شرکت متا هنوز به بیانیه دفتر دادستانی کل روسیه واکنشی نشان نداده است.

در پی تحریم‌های گسترده شرکت‌های بزرگ جهان علیه روسیه، به دلیل حمله به اوکراین، به تازگی یوتیوب تمام رسانه‌های دولتی روسیه را در جهان مسدود می‌کند .

ارسال نظر