دو چیپست جدید مدیاتک با هسته‌های Cortex-A78 در حال توسعه هستند

رسانه کلیک - مدیاتک در حال تولید دو چیپست جدید با هسته‌های Cortex-A78 است که احتمالا با فناوری 5 یا 6 نانومتری ساخته خواهند شد و دارای مودم داخلی 5G خواهند بود. 

دو چیپست جدید مدیاتک با هسته‌های Cortex-A78 در حال توسعه هستند

مدیاتک امسال سال بسیار خوبی داشته است و چیپست چندین گوشی هوشمندی که امسال معرفی شدند را تولید کرد. چیپست های سری دیمنسیتی نیز نقش بسیار زیادی در تامین گوشی‌های هوشمند با پشتیبانی از شبکه 5G داشتند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی افشاگران، اکنون این شرکت در حال تولید دو چیپست جدید برای گوشی های هوشمند با نام های MT6893 و MT6891 است که با فناوری 5 نانومتری یا 6 نانومتری تولید خواهند شد. این دو چیپست از آنجا که از هسته قدرتمند Cortex-A78 Arm بهره می‌برند، پردازنده هایی با عملکرد بالا خواهند بود.

دیمنسیتی 1000+ که در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده موبایل مدیاتک است، هسته های Cortex-A77 دارد و یک تراشه 7 نانومتری است. این تراشه های جدید باید عملکرد دستگاه را به طور قابل توجهی افزایش دهند ؛زیرا در گره کوچکتر ساخته شده‌اند و از پردازنده مرکزی قدرتمندتری برخوردار هستند. به احتمال زیاد این چیپست ها تحت سری دیمنسیتی و با مودم داخلی 5G به بازار عرضه خواهند شد.

هنوز هیچ خبری در مورد زمان معرفی پردازنده های جدید وجود ندارد؛ اما بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی افشاگران، توسعه این چیپست ها با سرعت بیشتری نسبت به تراشه های سال گذشته در حال پیشرفت است. قطعا در هفته ها و ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از این تراشه ها منتشر خواهد شد.

ارسال نظر