ساخت بینی الکترونیکی برای تشخیص COVID-19 در کمتر از 30 ثانیه!

رسانه کلیک – شرکت فناوری Dreamtech سال 2021 یک بینی الکترونیکی را به بازار می فرستد که قادر است ویروس COVID-19 را در کمتر 30 ثانیه شناسایی کند.

ساخت بینی الکترونیکی برای تشخیص COVID-19 در کمتر از 30 ثانیه!

شرکت دریم تک (Dreamtech) در نظر دارد تا سال آینده میلادی، یک بینی الکترونیکی را روانه بازار کند. این دستگاه قادر است تا در کمتر از 30 ثانیه، ویروس COVID-19 را تشخیص دهد. ظاهرا شرکت در اوایل ماه نوامبر مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش TheElec، این بینی الکترونیکی با مشارکت کمپانی نانوسنت (Nanoscent) ساخته شده و قادر است با آنالیز کردن تنفس افراد و تشخیص ترکیب های آلی فرار در آن، وجود ویروس COVID-19 را شناسایی کند. این دستگاه هنگام استفاده روی بیمارانی که علائم مربوطه را ندارند نیز به خوبی کار می کند.

دریم تک در نظر دارد تا گجت خود را در نیمه اول سال 2021 در کره جنوبی به مرحله تولید برساند. این کمپانی فعلا در انتظار تاییدیه لازم از سوی دولت کشورهای مختلف است. نکته جالب توجه اینجاست که افراد معمولی و یا کارمندان شرکت ها نیز می توانند با حضور در کلاس آموزشی یک ساعته، نحوه کار با دستگاه را یاد گرفته و از آن استفاده کنند.

دستگاه نظارتی جدید از حساسیت (حدودا) نود درصد برای تشخیص ویروس ها برخوردار است. طبق اظهارات دریم تک، آزمایش های انجام شده با استفاده از این بینی، نتیجه مشابه با PCR (واکنش زنجیره ای پلیمراز) را نشان داده اند. گفته می شود این آزمون روی چهار تیم فوتبال انگلیسی از جمله Hotspur تاتنهام نیز انجام خواهد گرفت. اگر استفاده از این دستگاه در کشورهای دیگر نیز تایید شود، زمان مورد نیز برای حصول نتیجه آزمایش به طور قابل توجهی کاهش می یابد. از دستگاه دریم تک می توان در همه جا استفاده کرد، از فرودگاه ها و نواحی شلوغ نظیر استادیوم گرفته تا مکان های خلوت تر مثل کافی شاپ ها یا سوپر مارکت ها، چرا که تنها در عرض 30 ثانیه، ویروس کرونا تشخیص داده می شود.

ارسال نظر