سلطان بیت کوین برزیل دستگیر شد! | مفقود شدن 7،000 بیت کوین

رسانه کلیک - کلودیو اولیویرا (Claudio Oliveria) که لقب «سلطان بیت کوین» را به خودش داده است، بر سر مفقود شدن 7،000 بیت کوین دستگیر شد. کارگزاری ارزهای دیجیتال این متهم  در سال 2019 پس از ادعای هک شدن، اعلام ورشکستگی کرد.

سلطان بیت کوین برزیل دستگیر شد! | مفقود شدن 7،000 بیت کوین

دستگیری سلطان بیت کوین برزیل

کلودیو اولیویرا که خود را سلطان بیت کوین می‌نامد، توسط پلیس فدرال برزیل دستگیر و به اتهام سازماندهی طرح کلاهبرداری 1.5 میلیارد رئالی (معادل حدود 300 میلیون دلار) مربوط به ارزهای دیجیتال متهم شده است.

اولیویرا به‌عنوان رئیس شرکت Bitcoin Banco Group، یک شرکت کارگزاری رمزنگاری برزیلی که از سال 2019 تحت تحقیق است، ادعا کرده است که 7،000 بیت کوین از دارایی سرمایه‌گذاران را ازدست‌داده است.

طبق ترجمه تقریبی یک بیانیه مطبوعاتی در روز دوشنبه، پلیس فدرال از منطقه شهری کوریتیبا با یک حکم بازداشت پیشگیرانه، چهار حکم بازداشت موقت و 22 حکم بازداشت و ضبط، اولیویرا و سایر اعضای شرکت او را دستگیر کردند.

گزارش شده است که Bitcoin Banco Group سرمایه‌گذاران را با وعده‌های بازده گزاف روزانه فریب داده است. طبق گفته پلیس، اولین حرکات مشکوک در اوایل سال 2019 هنگامی‌که پلتفرم شروع به مسدودکردن درخواست‌های برداشت کرد، مشاهده شد.

این پلتفرم در ماه مه سال 2019 ادعا کرد که هک شده است اما گفته می‌شود که در ارائه مدرکی برای اثبات این ادعا موفق نبوده است. پس از طرح دعوی در دادخواست از سوی یک مشتری قبلی علیه این شرکت، قاضی دادگاه به شرکت دستور داد که مدارک مربوط به هک را ارائه دهد. این شرکت در ماه جولای با پرداخت مبلغی با شاکی به توافق رسید.

مسدود شدن حساب‌ها و آغاز شکایات

در ماه سپتامبر، حساب‌های شرکت توسط دادگاه مسدود شده بود، زیرا با بیش از 200 مورد از دادخواست‌های سرمایه‌گذاران ناراضی روبرو بود و تخمین زده شد که این حادثه بیش از 20 هزار سرمایه‌گذار را تحت تأثیر قرار داده است.

در نتیجه هک ادعا شده، Bitcoin Banco Group در یک دادگاه ورشکستگی در کوریتیبا درخواست بهبود قضائی داد. بهبود قضائی توافقنامه‌ای با مقامات محلی برای سازماندهی مجدد امور مالی و پرداخت طلبکاران برای جلوگیری از ورشکستگی است.

علی‌رغم ثبت درخواست برای جبران قضائی، این شرکت طبق معمول تجارت خود را اداره می‌کرد و از تعهدات خود در دادگاه ورشکستگی غافل می‌شد. سلطان بیت کوین برزیل و همکارانش بازپرداخت طلبکاران را پشت‌گوش انداختند و پرداخت نکردند. این پلتفرم حتی با جستجوی مشتریان جدید، «قراردادهای سرمایه‌گذاری جمعی عمومی» را که در کمیسیون اوراق بهادار برزیل ثبت نکرده بود نیز راه‌اندازی کرد.

اظهارنامه مالیاتی لو رفته سلطان بیت کوین از سال 2018 نشان داد که او 25،000 بیت کوین و 14 ملک در برزیل را برای دارایی‌های خود ذکر کرده است.

اولیویرا با اتهامات جرایم ورشکستگی، اختلاس، پول‌شویی و فرماندهی یک سازمان جنایتکار در برزیل روبرو است. تحقیقات همچنین نشان داد که سلطان بیت کوین ممکن است طرح‌های مشابهی را در ایالات متحده و اروپا نیز اجرا کرده باشد.

ارسال نظر