سه پردازنده اگزینوس جدید در سال میلادی جاری معرفی خواهند شد

رسانه کلیک - سامسونگ از جمله کمپانی هایی است که چیپست های اختصاصی خود را می‌سازد. حال اخبار جدید حاکی از رونمایی سه پردازنده اگزینوس جدید در سال میلادی جاری است.

سه پردازنده اگزینوس جدید در سال میلادی جاری معرفی خواهند شد

سامسونگ از جمله سازندگان گوشی های هوشمند کمیابی است که چیپ ست های اختصاصی خود را می‌سازد. حال این غول کره ای تمرکز خود را بر توسعه بیشتر چیپ ست های خود گذاشته است تا بتواند به رقیبی سرسخت برای رقبای خود تبدیل شود.

با توجه به اخبار منتشر شده، انتظار می‌رود که امسال، سامسونگ از سه پردازنده اگزینوس جدید رونمایی کند که این قطعات شامل سری میانرده ۸۰۰، سری پرچمدار ۱۲۰۰ و ۲۲۰۰ می‌شود.

طبق گزارشات، دو چیپ ست پرچمدار سامسونگ قرار است از ساختار RDNA شرکت AMD بهره ببرند که بطور چشمگیری عملکرد این پردازنده ها را از لحاظ گرافیکی بالا می‌برد.

توسعه دو نسخه از سری ۲۲۰۰

همچنین گزارشات منتشر شده است مبنی بر اینکه غول کره ای درحال توسعه دو نسخه از سری ۲۲۰۰ است که یکی از آنها برای دستگاه های اندرویدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و دیگری در لپتاپ های آینده این شرکت.

انتظار می رود هر دو آنها از معماری مشابهی برخوردار باشند اما برای کاربرد های مختلفی تنظیم شوند.

سامسونگ چندین سال است که برای ساخت چیپ ست های گرافیکی سفارشی، با AMD کار می کند و این شرکت قصد دارد تا پردازنده گرافیکی خود را در ژوئن سال جاری به نمایش بگذارد. البته انتظار می رود که دستگاه های دارای این چیپ ست ها در اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شوند.

طبق اخبار منتشر شده، اگزینوس ۲۲۰۰ که در حال توسعه است، برای تأمین انرژی لپ تاپ های ویندوز ۱۰ استفاده خواهد شد و احتمالاً در سه ماهه سوم یا چهارم سال جاری به بازار عرضه خواهند شد.

نکته قابل توجه این است که تاکنون سامسونگ به تراشه های کوالکام برای لپ تاپ های تولیدی خود اتکا کرده بود که با این حرکت جدید، تکیه آنها بر این شرکت به ندرت کمتر خواهد شد.

ارسال نظر