ویژگی‌های جدید سیستم عامل iOS 15 اپل ‌که باعث شگفتی کاربران می‌شوند!

رسانه کلیک - سیستم عامل iOS 15 در کنفرانس توسعه دهندگان اپل معرفی شد. این شرکت ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را به این سیستم‌عامل اضافه کرده است.

ویژگی‌های جدید سیستم عامل iOS 15 اپل ‌که باعث شگفتی کاربران می‌شوند!

شرکت اپل در کنفرانس WWDS 2021 از سیستم عامل iOS 15 رونمایی کرد. این کمپانی قابلیت‌های بزرگی را به این سیستم‌عامل اضافه کرده است که می‌تواند عملکرد آن را افزایش دهد. اولین بتای توسعه‌دهندگان iOS 15 امروز منتشر شد. بتای عمومی این سیستم‌عامل در ماه آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین، نسخه نهایی iOS 15 در پاییز امسال منتشر خواهد شد. در ادامه ویژگی‌های سیستم عامل iOS 15 را معرفی می‌کنیم.

سیستم عامل iOS 15 فیس تایم

فیس‌تایم به کاربران اجازه می‌دهد که با دوستان خود تماس تصویری برقرار کنند. تماس‌های فیس‌تایم به همراه قابلیت حذف نویز و صدای فراگیر، صدای طبیعی‌تری را به کاربران منتقل می‌کند. همچنین، کاربران می‌توانند به صورت افقی با دوستان خود ارتباط برقرار کنند.

یکی دیگر از نکات جالب فیس‌تایم، امکان تصویر پرتره است. کاربران هنگام صحبت با دوستان خود، تصویری پرتره و با کیفیت را در تماس‌های تصویری دریافت می‌کنند. این امکان باعث می‌شود پس زمینه کاربر به حالت فوکوس در بیاید تا نمای بهتری از کاربر نمایش داده شود. شایان ذکر است، در طول تماس گروهی تمام تصاویر کاربران به صورت پنجره‌ای نمایش داده می‌شود تا تصاویر بیشتری برای مشاهده وجود داشته باشد.

کاربران می‌توانند به لطف ویژگی SharePlay، در طول تماس با FaceTime موسیقی، فیلم یا صفحه نمایش کاربر را برای دوستان خود به اشتراک بگذارند. لازم به ذکر است، این ویژگی در صفحه تماس، به اشتراک گذاشته می‌شود. ویژگی SharePlay روی آیفون، آیپد، مک کار می‌کند. این قابلیت توانایی به اشتراک گذاری سرویس‌های دیزنی پلاس، ESPN Plus، اچ بی او مکس، هولو، مستر کلاس، پارامونت پلاس، پلوتو تی‌وی، تیک تاک، توییچ و چند سرویس دیگر را دارد.

فیس تایم در iOS 15 فیس تایم می‌تواند راه ارتباطی بین دستگاه‌های اپل در آیفون، آیپد و مک گسترش دهد. این ویژگی با اپلیکیشنهای Messages, Calendar, Mail و اپلیکیشن‌های شخص ثالث به خوبی همگام‌سازی می‌شود. همچنین، کاربران می‌توانند اطلاعات خود را با استفاده از این اپلیکیشن‌ها در FaceTime به اشتراک بگذارند.

لازم به ذکر است، کاربران از طریق مرورگرهای اینترنتی هم می‌توانند از فیس تایم استفاده کنند. این امکان باعث خواهد شد کاربران سیستم‌عامل‌های اندروید و ویندوز از این امکان استفاده کنند و با دوستان خود ارتباط برقرار کنند. همچنین، تمامی تماس‌ها به صورت رمزگذاری انتها به انتها در فضای وب خواهد بود.

ابزارهایی برای تمرکز بیشتر

سیستم عامل iOS 15 ابزارهای قدرتمندی برای تمرکز بیشتر کاربران دارد. ویژگی Focus یک قابلیت جدید است که نوتیفیکیشن‌ها و اپلیکیشن‌ها بر اساس آنچه کاربر می‌خواهد روی آن تمرکز کند را فیلتر می‌کند. کاربر با ایجاد تنظیمات شخصی‌سازی شده در دستگاه خود، امکانی فراهم می‌کند که دستگاه به او در افزایش تمرکز کمک کند. این ویژگی در زمان کار یا خواب امکانی فراهم می‌کند که اعلانات غیرفعال شوند. همچنین، با بلاک شدند اعلانات، پیامی از طریق پیامک به فردی که قصد برقراری ارتباط دارد ارسال خواهد شد. این پیام به فرد مورد نظر اطلاع می‌دهد کاربر در حال حاضر در دسترس نیست.

تجربه جدید در اعلانات دستگاه

بخش اعلانات نسخه پانزدهم iOS بازطراحی شده است. کاربران می‌توانند به فهرست مخاطبین خود عکس اضافه کنند. آیکون‌های اپلیکیشن‌ها بزرگتر شده‌اند تا کاربران راحت‌تر مخاطب مورد نظر خود را شناسایی کنند. همچنین، کاربران می‌توانند خلاصه‌ای از اعلانات را مشاهده کنند. لازم به ذکر است، نوتیفیکیشن‌ها بر اساس نوع فعالیت کاربر با اپلیکیشن‌ها، برنامه‌ها نوتیفیکیشن تعاملی به نمایش می‌گذارند. همچنین، اعلانات مهم و فوری به صورت خلاصه نشان داده نمی‌شود.

سیستم عامل iOS 15 در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل قدرت بالای هوش مصنوعی برای داخل دستگاه

امکان Live Text با استفاده از هوش مصنوعی داخل دستگاه، می‌تواند متن‌های داخل تصاویر را شناسایی کند. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند متن دست‌نویس شده را جستجو کنند یا شماره تماس یادداشت شده را برای برقراری تماس کپی کنند. به لطف موتور عصبی دوربین اپل، متن‌های داخل تصاویر قابلیت کپی دارند که کاربر می‌تواند اطلاعات خوبی از داخل تصویر را جستجو کنند.

موتور جستجوی Spotlight قابلیت جستجوی عکس‌ها بر اساس موقعیت، صحنه‌ها یا اشیا را دارد. اسپات‌لایت می‌تواند نتایج مناسبی برای موضوعات مختلف کاربر ایجاد کند. همچنین، کاربر می‌تواند گفتگوها، تصاویر به اشتراک گذاشته شده و موقعیت‌های مختلف مخاطبین خود را با استفاده از اسپات‌لایت جستجو و پیدا کند.

اپلیکیشن Photos بزرگترین آپدیت خود را دریافت کرده است. این آپدیت بزرگ شامل تغییراتی در بخش Memories این اپلیکیشن است. فضای کلی این اپ دستخوش تغییرات زیادی شده است و تعامل بیشتری با اپل موزیک دارد. این تعامل باعث خواهد شد کاربر برای تصاویر Memories، از موسیقی مورد نظر خود استفاده کند.

بازطراحی مرورگر سافاری

مرورگر سافاری از طراحی جدیدی در iOS 15 بهره می‌برد. رابط کاربری این مرورگر ساده و روان شده است. کاربران می‌توانند به راحتی با یک دست تمامی مرورگر را کنترل کنند. رنگ نوار تب‌ها روشن‌تر و به پایین صفحه منتقل شده‌اند. بنابراین، کاربران می‌توانند به راحتی به دیگر تب‌های مرورگر جابجا شوند.

ویژگی‌های شخصی‌سازی جدیدی برای سافاری ایجاد شده است که کاربر می‌تواند صفحات مرورگر خود را شخصی‌سازی کند. همچنین، سیستم همگام‌سازی مرورگر قوی‌تر شده است؛ به طوری که کاربر می‌تواند بین آیفون، آیپد و مک به سادگی به سایت‌ها دسترسی پیدا کند. لازم به ذکر است، سافاری از قابلیت جستجوی صوتی نیز بهره می‌برد.

سیستم عامل iOS 15 در WWDC 2021 ویژگی‌های جدید Apple Maps

اپل در تلاش است که بهترین اپلیکیشن نقشه را برای کاربران فراهم کند. در iOS 15 اپلیکیشن اپل مپس از یک سیستم جدید مسیریابی و گشت و گذار بهره می‌برد. کاربران می‌توانند جزئیات پیشرفته و بیشتری از خیابان‌ها و شهرهای اطراف خود دریافت کنند. شایان ذکر است، امکان زمان شب اپل مپس می‌تواند در شب دید خوبی به کاربر دهد.

اپلیکیشن Apple Maps به قابلیت دید جهانی مجهز شده است و اطلاعات مفیدی از جاده‌ها و خیابان‌ها را در اختیار کاربر می‌گذارد. این قابلیت در آیفون و CarPlay در دسترس است و برای کاربرانی مانند رانندگان ترانزیت بسیار کاربردی خواهد بود.

ویژگی‌های تازه Apple Wallet

اپل والت حالا از کلیدهای بیشتری پشتیبانی می‌کند. این امکان باعث خواهد شد کاربر با فشردن یک دکمه، قفل درها را باز کند و به سادگی کارها را انجام دهد. تابستان پارسال اپل از کلید دیجیتال رونمایی کرد و خودروی BMW اولین ماشین‌های پشتیبانی کننده از این سوییچ بود. حال، کلید دیجیتال از تکنولوژی پیشرفته‌تری بهره می‌برد و علاوه بر خودرو، از لوازم هوشمند و درب اتاق هتل‌ها و فروشگاه‌ها هم پشتیبانی می‌کند.

شایان ذکر است، از این پس کاربران می‌توانند گواهینامه رانندگی و مدارک شناسایی خود را به Apple Wallet اضافه کنند. این امکان با تأییدیه اداره امنیت حمل و نقل اجازه می‌دهد کاربران به ایالت‌ها و شهرهای دیگر به سادگی سفر کنند.

سیستم عامل iOS 15 امکانات جدید حریم شخصی

سیستم‌عامل iOS 15 برای حفظ اطلاعات شخصی کاربران، امکانات جدیدی فراهم کرده است. این امکانات شامل تشخیص صدا از طریق درخواست به سیری می‌شود. کنترل حریم شخصی ایمیل کاربر بیشتر شده است و آدرس IP کاربر برای دیگران پنهان می‌شود. از این پس، گزارشی از دسترسی اپلیکیشن‌ها به موقعیت و عکس‌ها به کاربر داده می‌شود تا کاربر نسبت به دسترسی آنها تصمیم‌گیری کند.

بازطراحی اپلیکیشن Weather و اپلیکیشن‌ Notes

اپلیکیشن Weather به طور کامل بازطراحی شده است. تصاویر گرافیکی بیشتری به همراه نقشه‌های تمام صفحه به این اپ اضافه شده است. تصاویر پس زمینه اپلیکیشن Weather طراحی جدیدی دارند و دقت پیش‌بینی آب و هوا بیشتر از نسخه قبلی این اپلیکیشن شده است.

تگ‌های قابل شناسایی جدیدی به اپلیکیشن Notes اضافه شده است. کاربر می‌تواند یادداشت‌های خود را در اختیار دیگر کاربران بگذارد. بروزرسانی یادداشت‌ها به اعضای متن‌ها ارسال خواهد شد. فعالیت‌های کاملا جدید اپلیکیشن Notes تاریخچه کامل هر یادداشت را در اختیار کاربران می‌گذارد.

ارسال نظر