سیستم e-power نیسان موجب کاهش انتشار CO2 می شود

رسانه کلیک - سیستم e-power جدید نیسان به عنوان نسل بعدی فناوری هیبریدی بهبود یافته این کمپانی، توانسته به اثربخشی حرارتی 50 درصد دست پیدا کند.

سیستم e-power نیسان موجب کاهش انتشار CO2 می شود

نسل بعدی فناوری هیبرید e-Power نیسان توانسته به 50 درصد اثربخشی حرارتی دست پیدا کند. طبق توضیحات ReadSHow، عمده موتورهای گازوئیلی پیشرفته دارای اثربخشی حرارتی حدود 40 درصد هستند. به بیان دیگر، تنها 40 درصد از انرژی ناشی از مصرف سوخت، به حرکت تبدیل می شود. باقی انرژی به شکل های مختلف، مثل گرما و انتشار گازهای گلخانه ای به هدر می رود. بنابراین فناوری هیبریدی نیسان می تواند موجب کاهش بیشتر انتشار گازهای گلخانه ای شود.

کمپانی خودروساز نیسان توانسته به اثربخشی حرارتی بیشتری دست یابد، چرا که سیستم e-Power انحصاری این شرکت، همانند موتورهای گازی نیست. این سیستم به طور مستقیم انرژی را به خودرو نمی رساند، بلکه همانند یک ژنراتور برق اختصاصی برای پیشرانه الکتریکی فناوری عمل می کند. به بیان دیگر، موتور همیشه در حداکثر بازه اثربخشی خود کار کرده، و ترکیب رقیق تری از هوا و سوخت را با نرخ فشرده سازی بالاتر می سوزاند. این در حالی است که در موتورهای معمولی، رقیق بودن هوا و سوخت بسته به شرایط عملیاتی مختلف، تغییر می کند.

توشیهیرو هیرای، معاون ارشد واحد مهندسی EV و پیشرانه نیسان در مصاحبه ای با خبرنگاران گفته که حدود 50 سال طول کشید تا اثربخشی حرارتی (موتورهای معمولی) به تدریج از 30 به 40 درصد افزایش یابد. افزایش اثربخشی، هدف اصلی انجمن مهندسی بوده و سطح 50 درصد، به عنوان یک هدف جایگزین و چالش برانگیز برای نیسان تلقی می شود.

طبق گفته های قبلی، هدف نیسان تولید نسخه الکتریکی از تمام مدل های جدید در بازارهای اصلی از سال 2030 به بعد بوده و این کمپانی امیدوار است که تا سال 2050 بتواند به کربن خنثی دست یابد.

استراتژی الکتریکی سازی نیسان حول توسعه فناوری e-power و باتری های کارآمد برای خودروهای الکتریکی می گردد، به طوری که طبق گفته های هیرای، e-power یک پایه استراتژیکی مهم به حساب می آید. در هر صورت، هنوز مشخص نیست که سیستم e-power نیسان با اثربخشی 50 درصد در چه تاریخی رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر