صفحه نمایش OLED گوشی های 2021 اپل توسط سامسونگ تامین می شود

رسانه کلیک - اپل چند ماه پیش گوشی های هوشمند سری آیفون 12 را به بازار عرضه کرد که جزو اولین تلفن هایی است که در آن از صفحه نمایش OLED استفاده شده است.

صفحه نمایش OLED گوشی های 2021 اپل توسط سامسونگ تامین می شود

با افزایش تقاضا، انتظار می رود اپل در سال آینده بیشترین تعداد آیفون با صفحه نمایش OLED را به بازار عرضه کند. که به لطف افزایش تقاضای پنل های OLED، شرکت Samsung Display شرکتی است که بیشتر از بقیه از این ماجرا سود می برد.

انتظار می رود غول مستقر در کوپرتینو سال آینده حدود 160 تا 180 میلیون واحد آیفون با صفحه نمایش OLED به بازار عرضه کند که شامل آیفون 12 و آیفون 13 آینده است. گزارشی از The Elec با استناد به منابع آگاه ادعا می کند که سامسونگ انتظار دارد سال آینده صفحه نمایش OLED را برای حدود 140 میلیون گوشی آیفون تامین کند. از طرف دیگر، انتظار می رود LG Display حدود 30 میلیون از پنل ها را تأمین کند در حالی که 10 میلیون صفحه باقیمانده از BOE مستقر در چین تأمین می شود.

در حالی که شرکت های کره ای پیش بینی می کنند که اپل حدود 10 میلیون صفحه نمایش OLED را از BOE تأمین کند، این شرکت این تعداد را 20 میلیون تخمین زده است. با این حال، باید دید که آیا اپل با BOE مبادله ای خواهد داشت یا خیر، زیرا این شرکت در سال جاری دوبار در آزمون های استاندارد اپل شکست خورده است.

علاوه بر این، انتظار می رود فناوری استفاده شده در نمایشگر OLED آیفون 13 آینده در مقایسه با آیفون 12 پیشرفته تر باشد. طبق گزارشات، دو مدل از چهار مدل صفحه نمایشگری که سال آینده معرفی می شوند، از ترانزیستورهای لایه نازک (TFT) اکسید پلی کریستالی با درجه حرارت پایین (LPTO) استفاده می کنند اما BOE در مقایسه با Samsung Display و LG Display از لحاظ تکنولوژی عقب تر است.

ارسال نظر