طراحی مجدد ویکی پدیا برای نسخه دسکتاپ

رسانه کلیک - ویکی پدیا بعد از 10 سال قصد دارد تا نسخه دسکتاپ خود را مجددا طراحی کند تا بهبودهایی از نظر رابط کاربری و تجربه کاربری را در این دایره ‌المعارف اینترنتی شاهد باشیم.

طراحی مجدد ویکی پدیا برای نسخه دسکتاپ

نزدیک به 20 سال است که کاربران اینترنتی در حال استفاده از ویکی پدیا برای جمع‌آوری اطلاعات و جست‌وجوی موضوعات مختلف هستند. اکنون مقرر شده است که بعد از 10 سال نسخه دسکتاپ این وب سایت محبوب مجددا طراحی شود تا مخاطبان شاهد بهبودهایی در زمینه تجربه کاربری و رابط کاربری در این وب سایت باشند.

ویکی پدیا در این رابطه تصاویر و توضیحاتی را نیز ارائه داده است. یکی از بهبودهایی که در زمینه بازطراحی این سایت ایجاد خواهد شد، دسترسی سریع تر و راحت تر کاربران به موضوعات مورد نطر خود است. نسخه جدید این امکان را به کاربر می‌دهد تا صفحات راحت‌تر مرور شوند و همچنین برای صفحات بلندتر مشکل اسکرول کردن تا حدی برطرف شده است.

ویکی پدیا از سرتیترهای کشویی در هر صفحه برای بهبود تجربه کاربری استفاده کرده است. این ویژگی به ویکی پدیا این قدرت را می‌دهد که اگر کاربری به سرتیتری که به آن نیاز نداشت برخورد، سبب اسکرول اضافی و از آن بدتر دریافت اطلاعات اضافه تر نشود. همچنین تغییر زبان در نسخه جدیدی بسیار ساده شده است و تنها با یک کلیک انجام شده است. از طرفی لوگوی سایت نیز کوچک تر شده و به حاشیه رانده شده است.

اما بهتر است بدانید که طبق گفته بنیاد ویکی پدیا این تغییرات تدریجی بوده و در مدت زمان طولانی روی وب سایت پیاده سازی خواهد شد. همچنین هر تغییر در غالب نسخه بتا روی تعداد محدودی از کاربران آزموده شده تا این تغییرات به بهترین شکل ممکن در نسخه نهایی اعمال شوند. احتمال دارد که تا پایان سال 2021 کار باز طراحی نسخه دسکتاپ ویکی پدیا به پایان می‌رسد. باید منتظر ماند و دید که آیا واقعا این بازطراحی در جهت مثبت بوده یا این سایت محبوب با این بروزرسانی بدتر از گذشته عمل خواهد کرد.

ارسال نظر