عرضه اولین نمایشگر OLED شفاف پاناسونیک با پنل‌های 55 اینچی ساخت LG

رسانه کلیک - پاناسونیک اولین نمایشگر OLED شفاف خود را با استفاده از پنل‌های ۵۵ اینچی ساخت کمپانی LG Display به بازارهای تجاری عرضه کرده است.

عرضه اولین نمایشگر OLED شفاف پاناسونیک با پنل‌های 55 اینچی ساخت LG

پاناسونیک به تازگی اولین خط تولید نمایشگر OLED شفاف خود را راه اندازی کرده است که اولین بار در نمایشگاه CIIE 2019 رونمایی شد. این خط تولید شامل نمایشگرهای OLED شفاف TP-55ZT110 و TP-55ZT100 است که پنل ۵۵ اینچی آ‌ن‌ها توسط LG ساخته شده است.

هر دو نمایشگر از یک پنل 55 اینچی با وضوح FHD و 1920×1080 پیکسل هستند و تنها 1.75 کیلوگرم وزن دارند که تفاوت اصلی آن‌ها در کاهش نور است. پنل‌های ساخت LG Display با دامنه عملکرد 0 تا 40 درجه سانتیگراد است. پنل پشتی TP-55ZT110 یک واحد کم نور را ارائه می‌دهد که به طور معمول توسط پاناسونیک ساخته شده است تا "حالت سیاه" را برای نمایشگر ارائه دهد.

این واحد کم نور با کاهش شفافیت تلویزیون باعث افزایش کیفیت تصویر نمایش داده شده روی صفحه می‌شود. به عبارت دیگر، TP-55ZT110 می‌تواند به عنوان یک نمایشگر معماری و همچنین به عنوان یک صفحه نمایش شفاف مورد استفاده قرار گیرد. طبق گزارش ITHome ، هر دو مدل در دسامبر سال 2020 در بازارهای آسیا-اقیانوسیه و ژاپن به فروش می‌رسند.

LG Display یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و تأمین کنندگان صفحه نمایش، صفحه نمایش کریستال سایر فیلمهای ترانزیستور نازک (یا TFT LCD) ، دیودهای ارائه دهنده نور آلی (OLED) و نمایشگرهای دیگر است. در حال حاضر، پنل های OLED بهترین فناوری نمایشگر هستند که برای تلویزیون های شفاف مورد استفاده قرار می گیرند، این فناوری باعث می‌شود زیرا به نور پس زمینه احتیاج ندارند و می توانند به تنهایی نور منتشر کنند. LG Display در حال حاضر در حال تامین پنل‌های مورد نیاز پاناسونیک در زمینه تجاری فناوری و به نظر نمی‌رسد به همین زودی شاهد این نمایشگرها در بازارهای مصرف عادی باشیم.

ارسال نظر