فیسبوک ۲.۲ میلیون تبلیغ که باعث اختلال در انتخابات آمریکا می‌شود را حذف می‌کند

رسانه کلیک - با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا, فیسبوک در تلاش است تا محتواهایی که باعث اختلال در انتخابات آمریکا می‌شوند را از پلتفرم‌های خود حذف کند.

فیسبوک ۲.۲ میلیون تبلیغ که باعث اختلال در انتخابات آمریکا می‌شود را حذف می‌کند

فیسبوک به طور جد در تلاش برای جلوگیری از دخالت در رای گیری در انتخابات سال 2020 ایالات متحده است. نیک کلگ، معاون سیاسی بین المللی این شرکت، در مصاحبه­ای با ژورنال دیمانچه (از طریق گاردین و AFP) گفته است که فیسبوک 2.2 میلیون تبلیغ در فیسبوک و اینستاگرام را که با هدف "جلوگیری از رأی دادن" در انتخابات ریاست جمهوری بوده، حذف کرده است. کلگ افزود: در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با فیسبوک همچنین تاکنون حدود 120،000 پست مرتبط با انتخابات ارسال شده است.

همچنین او از مکالمه در فضای مجازی، به عنوان فرصتی برای ارتقای سطح تیم فیسبوک یاد کرد و گفت: 35000 نفر مسئول امنیت فضای مجازی هستند و با 70 رسانه تخصصی مشارکت دارند و هدف آن­ها صحت-سنجی اتفاقات است.

داده­ها حاکی از آن است که پیشنهادات زیادی برای ترغیب به عدم شرکت در انتخابات آمریکا وجود داشته است، اگرچه مشخص نیست که چه تعداد از این کمپین­ها، دخالت خارجی بوده اند و چه تعداد از آن­ها از گروه­های داخلی ناشی شده است. در مقابل انتخابات سال 2016، که کمپین­ها اطلاعات غلط را بدون محدودیت منتشر می­کردند، انتخابات 2020 پیشرفت بسیار خوبی در مقابله با این اطلاعات غلط داشته است.

اینکه آیا همه اقدامات قابل انجام برای جلوگیری از اختلال در انتخابات آمریکا ، انجام داده می‌شوند یا نه، موضوع دیگری است. اما فیس‌بوک تمام تلاش خود را کرده است تا با جلوگیری از "اجازه دادن به دروغ گفتن سیاستمداران" در تبلیغات انتخاباتی (تا شب انتخابات) از ایجاد اختلال در انتخابات جلوگیری کند. همین امر باعث شده که فیسبوک متهم به ساکت کردن سیاستمداران و حامیان­شان با کمک بخش صحت-سنجی خود شود. هرچند که وضعیت در سال 2020 بهتر از چهار سال پیش به نظر می­رسد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که تداخل در رای دادن پیش نیاید.

ارسال نظر