لپتاپ Galaxy Book Go جدید سامسونگ مجهز به پردازنده اسنپدراگون رونمایی شد

رسانه کلیک - کمپانی سامسونگ به تازگی از لپتاپ Galaxy Book Go و نسخه 5G آن رونمایی کرده است که از پردازنده‌های مبتنی بر ساختار آرم شرکت کوالکام بهره می‌برد. 

لپتاپ Galaxy Book Go جدید سامسونگ مجهز به پردازنده اسنپدراگون رونمایی شد

غول کره‌ای به تازگی از لپتاپ Galaxy Book Go جدید خود در کنار نسخه 5G آن رونمایی کرده است که درون آنها، بجای استفاده از پردازنده تولیدی خود، چیپست مبتنی بر ساختار آرم شرکت کوالکام را گنجانده است.

طبق اعلام رسمی شرکت، مدل پایه‌ای لپ‌تاپ معرفی شده با برچسب قیمتی ۳۴۹ به بازار عرضه خواهد شد. این دستگاه از پردازنده نسل دوم اسنپدراگون 7c بهره برده که کوالکام ماه گذشته از آن رونمایی کرد. همچنین، حافظه‌های رم ۴/۸ گیگابایت و رام ۶۴/۱۲۸ گیگابایت از نوع eUFS برای آن در نظر گرفته شده است.

صفحه نمایش لپ‌تاپ جدید از یک پنل LCD 1080p در اندازه ۱۴ اینچ بهره برده و ضخامت و وزن این دستگاه به ترتیب ۱۴.۹ میلی‌متر و ۱.۳۸ کیلوگرم اعلام شده است.

حال نوبت به مدل 5G می‌رسد؛ جایی که پردازنده بکار گرفته شده در این مدل، نسل دوم چیپست‌های اسنپدراگون 8cx بوده و انجام کارهای روزمره را برای کاربران راحت‌تر می‌کند. اگرچه سایر لپ‌تاپ‌هایی که از این تراشه استفاده می‌کنند، از قدرت دستگاه‌های بالارده برخوردار نیستند.

ویژگی بارز این دستگاه را می‌توان به پشتیبانی از فناوری ارتباطی 5G نسبت داد. لازم به ذکر است که با وجود حضور مودم LTE در نسخه عادی، امکان اتصال این مدل به اینترنت، فقط از طریق وای‌فای امکان‌پذیر خواهد بود.

دیگر مشخصات این دو مدل از جمله حضور دو درگاه USB-C، یک پورت USB-A، جک هدفون، دوربین وب‌کم با کیفیت 720p و جایگاه microSD مشابه یکدیگرند. البته هنوز سخنی از قیمت مدل 5G به میان نیامده و برای پی بردن به این موضوع باید اندکی منتظر بمانیم.

لازم به ذکر است که فروش جهانی گلکسی‌های جدید سامسونگ، از دهم ماه میلادی جاری آغاز می‌شود.

ارسال نظر