مدل های جدید مک بوک پرو در رویداد WWDC 2021 معرفی می‌شوند

رسانه کلیک - ظاهرا شرکت اپل قصد دارد در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان امسال یا همان WWDC 2021 از مدل های جدید مک بوک پرو رونمایی کند.

مدل های جدید مک بوک پرو در رویداد WWDC 2021 معرفی می‌شوند

همان‌طور که می‌دانید، اپل مدتی است که دست از تراشه‌های اینتل کشیده و از چیپست مبتنی بر معماری آرم خود یعنی M1 در محصولات جدید همچون مک بوک ایر، مک بوک پرو، مک مینی و آی مک استفاده می‌کند.

شرکت کوپرتینویی همچنین در حال آماده‌سازی مدل های جدید مک بوک پرو بوده و قصد دارد آن‌ها را با طراحی اصلاح‌شده و در اندازه‌های 14 اینچی و 16 اینچی در اختیار علاقه‌مندان بگذارد. طبق گفته‌های جان پروسر، این محصولات به احتمال زیاد در رویداد WWDC 2021، یعنی در تاریخ هفت ژوئن (هفدهم خرداد ماه) به دنیا معرفی می‌شوند.

هنوز مشخص نیست که آیا مدل‌های جدید با تراشه M2 یا M1X به بازار می‌آیند یا همان M1. اما از آنجایی که برخی مدل‌های مک پرو در حال حاضر نیز از تراشه M1 استفاده می‌کنند، اصلا بعید نیست که مدل‌های بعدی همراه با تراشه جدید عرضه شوند.

به گزارش Gizmochiana ، دستگاه مذکور دارای تراشه ده هسته‌ای سیلیکونی (هشت هسته با عملکرد بالا و دو هسته با مصرف کم انرژی) اپل است و علاوه بر تجهیز به کارت گرافیک 16 هسته‌ای یا 32 هسته‌ای، از رم 64 گیگابایتی نیز پشتیبانی می‌کند.

مدل‌های 14 اینچی و 16 اینچی مک بوک پرو مجهز به پنل‌های مینی ال‌ای‌دی هستند که عمدتا توسط کمپانی Optoelectronics تأمین می‌شوند. ظاهرا کمپانی در نظر دارد تا قابلیت شارژ مغناطیسی MagSafe را به محصولات خود بازگرداند. نوار لمسی تاچ بار نیز جای خود را به کلیدهای عملکردی می‌دهد. از دیگر مشخصات احتمالی لپ‌تاپ جدید می‌توان به وجود پورت HDMI، رم ریدر، پورت USB-C و پورت تاندربولت اشاره کرد.

مدل های جدید مک بوک پرو مانند آی مک با رنگ‌های متنوعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. گفته می‌شود که قیمت آن‌ها نیز احتمالا مشابه با مدل‌های قبل است.

ارسال نظر