ابزار جدید گوگل کروم برای مدیریت بهتر Tabها

رسانه کلیک - گوگل، همانطور که قبلاً وعده داده بود امکان گروه‌بندی Tabهای باز شده بر روی این مرورگر را برای مدیریت بهتر Tabها منتشر کرده است.

ابزار جدید گوگل کروم برای مدیریت بهتر Tabها

این ابزار از ماه می گذشته در آپدیت نسخه بتای این مرورگر فعال شد و اکنون ، شرکت گوگل این امکان را برای نسخه‌ عادی این مرورگر نیز معرفی کرد.

شما اکنون می توانید تنها با یک کلیک راست Tabهای باز شده خود را گروه‌بندی کنید. حتی می‌توانید معیارهای گروه‌بندی Tabها را شخصی‌سازی کنید و اسامی مورد نظر خودتان را بر روی لیبل آنها قرار دهید. بعد از گروه بندی Tabها شما می توانید ترتیب قرارگیری آن‌ها را در نوار بالای مرورگر تغییر دهید و یا آن گروه را از نوار بالای صفحه حذف کنید. در کل با این آپدیت جدید مدیریت بهتر Tabها برای کاربران امکان‌پذیر می‌شود.

همچنین می‌توانید به راحتی Tab خود را از گروه بندی حذف، جابه‌جا و یا خارج کنید. گروه‌بندی tabها نیز پس از هربار بستن و ورود مجدد به کروم نمایش داده خواهد شد. این قابلیت تنها یکی از قابلیت‌های جدید این سری از به‌روزرسانی گوگل کروم است.

کروم همچنین قابلیت بهینه‌سازی شخصی (Profile Guided Optimization) و قابلیت جلوگیری از باز شدن تب‌های ناخواسته را در این بروزرسانی تعبیه کرده است که به بارگزاری سریع‌تر Tabها کمک می‌کند. قابلیت بهینه‌سازی شخصی باعث سریع‌تر خوانده شدن قسمت‌هایی از کد می‌شود و قابلیت جلوگیری از باز شدن تب‌های ناخواسته باعث تعمیم Tab های غیر فعال به فعال می‌شود.

این کمپانی همچین در تلاش است تا قابلیت کنترل لمسی را برای حرکت Tabها در نسخه وب خود را فعال کند تا کاربران این مرورگر بتوانند در لپ‌تاپ هم مانند Laptop Mode از این مرورگر استفاده نمایند. گفتنی است این قابلیت ابتدا بر روی کروم‌بوک‌ها فعال خواهد شد و سپس دراختیار دیگر دستگاه ها قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر