مسیرتان را با دوچرخه های بیدود ادامه دهید

رسانه کلیک - دوچرخه های بیدود که حدود یک ماه در سطح شهر غیبت داشتند، به سطح شهر تهران بازگشتند. هزینه استفاده از دوچرخه های بیدود این‌بار متفاوت با گذشته است.

مسیرتان را با دوچرخه های بیدود ادامه دهید

رضا باقری، رییس هیئت مدیره بیدود در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کلیک ضمن عذرخواهی از کاربران بیدود گفت: «امروز 10 دی ماه روز اولین روزی بود که دوچرخه های بیدود به سطح شهر بازگشتند و تا روز پنچ‌شنبه تمام پارکینگ‌ها پر خواهند شد. همکاران ما امشب در قالب ویدیویی ضمن عذرخواهی از کاربران و اعتمادی که در این میان خدشه دار شده، بیزینس مدل جدید و نحوه استرداد و... را پخش خواهند کرد.»

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کاربران بیدود به تاخیری که در عذرخواهی پیش آمده معترضند و انتظار داشتند همزمان با اعلام حضور دوچرخه‌ها نارنجی عذرخواهی لازم شکل گیرد؛ تاکید کرد: «من به تمام کاربران حق می‌دهم. اما مساله اینجاست که سرویس ما امروز دوباره لانچ شده است و نمی‌شد قبل از لانچ شدن و بازگشت دوباره عذرخواهی لازم را داشته باشیم. از همین طریق از تمام کاربران عذرخواهی می‌کنم.»

هزینه استفاده از دوچرخه های بیدود

باقری با تاکید بر اینکه تمام این غیبت و حتی طولانی شدنش برای رفاه حال کاربران بوده، ادامه داد: «بالارفتن قیمت بنزین ایجاب می‌کرد ما نیز به عنوان سیستم حمل و نقل افزایش داشته باشیم. ولی ما تمام تلاش خود را کردیم با ایستادگی در مقابل این مشکل نه تنها افزایش نداشته که حتی با کاهش بالایی نیز به سطح شهر برگردیم. اکنون به جای پرداخت سپرده اولیه، کاربران جدید برای استفاده از بیدود، حق اشتراک پرداخت خواهند کرد. تا پیش از این، هر کاربر برای استفاده از دوچرخه‌های بیدود باید ۱۵۹ هزار تومان سپرده (قابل برگشت) پرداخت می‌کرد و ۳۰ هزار ۹۰۰ تومان هم برای بیمه (غیر قابل برگشت) می‌پرداخت. اما اکنون این روش برای کاربران جدید حذف شده و هر کاربر برای استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی باید سالانه یک حق عضویت ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومانی بپردازد. ضمن اینکه به تمام کاربران 10 سفر رایگان هدیه خواهیم داد.»

او با اشاره به اینکه کاربران بیدود حدود 23 هزار نفرند، افزود: «کاربران قبلی نیز مختارند به شکل قدیم و جدید به استفاده از بیدود ادامه دهند. در این حالت ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان از سپرده کسر می‌شود و باقی مبلغ به کاربر برگردانده می‌شود. حالت دیگر هم این است که ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان را در حساب نگه دارد و بقیه مبلغ هم به اندازه ۷۲ سفر خواهند بود. ما در این حالت هم به جای ۷۲ سفر، ۹۰ سفر را برای کاربر شارژ می‌کنیم. در واقع روش‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم تا ناراحتی کاربر به هر شکلی که ممکن است از ما برطرف شود.»

باقری معتقد است اگر با این روند بازنمی‌گشتند، وجهه بیدود با مشکل روبه‌رو می‌شد و در پاسخ به چرایی عدم اعتمادی که از کاربران سلب شده و روش‌هایی که برای جبران آن در نظر گرفته‌اند، اضافه می‌کند: «در این مدت الفاظ زیادی شنیدیم و حتی به کلاهبرداری محکوم شدیم. اما واقعیت این است که ما تلاش کردیم برای جبران تمام مدت زمانی که نبودیم و نگرانی‌های به حقی که کاربران دچارش شده بودند، با کاهش قیمت آنهم با چنین درصدی بازگردیم. علاوه بر این، آفرهای ویژه‌ای برای کاربران در نظر گرفتیم تا تمام اعتمادی که دود شده بود دوباره به سمت بیدود بازگردد.»

رییس هیئت مدیره بیدود با تاکید بر اینکه مسیر بیدود مسیری بود که از فرهنگ سازی برای شهری که درصد استفاده از دوچرخه در آن صفر بوده گذشته، ادامه داد: «تلاش ما از روز اول فرهنگ سازی برای داشتن شهری تمیز و ترغیب استفاده مردم از دوچرخه بود. ضمن عذرخواهی از تمام شهروندان امیدورایم شهروندان دوباره با همراهی به ما کمک کنند. همه تلاش ما این بود که راهی را انتخاب کنیم که بیشترین رفاه را در اختیار شهروندان قرار دهیم. در صورتی که می‌توانستیم با بالا بردن تعرفه‌ها بازگردیم، کاملا برعکس عمل کردیم. امیدواریم تمام کاربران با درک شرایط پیش آمده به مسیرشان با بیدود ادامه دهند.»

او در انتها در پاسخ به این سوال خبرنگار کلیک که آیا این اطمینان خاطر را در اختیار مشترکین بیدود قرار می‌دهید که هیچ وقت شاهد غیبت دوچرخه‌های نارنجی در سطح شهر نباشیم، گفت: «قطعا دوباره شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود. غیبتی که ما داشتیم به این دلیل بود که هدفی در جهت پاکی هوا و سرحالی و نشاط شهروندان داریم و انتظار حمایت داشتیم. قطعا این مدت برای خود ما بیدودی‌ها خیلی سخت تر از تمام کاربران گذشت. خصوصا با تمام صحبت هایی که در رابطه با بیدود در جریان بود. اما اینبار آمده‌ایم که همراه و هم مسیر کاربران خود باشیم.»

ارسال نظر