ممنوعیت پست‌های تبلیغاتی سیاسی در فیسبوک با پایان انتخابات ریاست‌جمهوری

رسانه کلیک -  فیسبوک قصد دارد برای جلوگیری از ایجاد آشوب در انتخابات امریکا ، تمامی تبلیغات و پست‌های سیاسی و انتخاباتی را از روی پلتفرم‌ خود حذف کند.

ممنوعیت پست‌های تبلیغاتی سیاسی در فیسبوک با پایان انتخابات ریاست‌جمهوری

با نزدیک شدن به انتخابات پر آشوب ایالات متحده آمریکا، کمپانی فیسبوک بار دیگر در حال بازبینی و سخت‌تر کردن قوانین خود در رابطه با این موضوع است. این شرکت در اعلامیه خود از ممنوعیت پست‌های تبلیغاتی سیاسی در فیسبوک خبر داده و افزوده که هدف او جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط و ایجاد سردرگمی برای مردم است، به همین دلیل این شرکت قصد دارد تا به محض بسته شدن نظرسنجی‌ها در شب انتخابات، تمام تبلیغات سیاسی را از روی پلتفرم خود حذف کند.

گای روزن، معاون ارشد حقوقی فیسبوک درباره این تصمیم فیسبوک اینگونه توضیح داده است: "در حالی که تبلیغات یک روش مهم برای ابراز صدا است ، ما قصد داریم به طور موقت تمام تبلیغات مربوط به مسائل اجتماعی ، انتخاباتی یا سیاسی را در ایالات متحده متوقف کنیم، پس از پایان انتخابات در 3 نوامبر، تا از سردرگمی یا سواستفاده را جلوگیری کنیم."

البته روزن نگفت که این ممنوعیت موقت تا چه زمانی اعمال خواهد شد اما در بیانیه‌ی خود نوشت: "در صورت لغو ممنوعیت پست‌های تبلیغاتی سیاسی در فیسبوک، ما به تبلیغ‌كنندگان اطلاع خواهیم داد." به گزارش نیویورک تایمز این قوانین جدید در حالی صورت می‌گیرد که مدیران فیسبوک در مورد اظهار نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا مبنی بر اینکه وی در صورت باخت ممکن است نتایج انتخابات را نپذیرد گفتگو کرده‌اند. این شرکت پیش‌تر نیز گفته بود كه تبلیغات سیاسی جدید را در هفته منتهی به 3 نوامبر ممنوع خواهد كرد.

علاوه بر محدودیت های جدید در تبلیغات سیاسی، فیسبوک گفت که ادعای "تماس با مردم برای تماشای نظرسنجی هنگامی که این تماس ها از زبان نظامی استفاده می کنند یا نشان می دهد که هدف ایجاد رعب و وحشت ، اعمال کنترل یا نمایش قدرت بر انتخابات" است) را لغو خواهد کرد. مقامات یا رأی دهندگان. " ترامپ قبلاً به هواداران خود گفته بود كه باید در روز انتخابات نظرسنجی ها را "تماشا" كنند ، این مسئله برخی از مقامات انتخاباتی و گروه های مدنی را نگران كرده است.

گزارش شده است که فیس بوک برای ده‌ها سناریوی که می‌تواند اجرا شود، برنامه ریزی کرده است، از جمله احتمال خشونت یا اینکه خود ترامپ از فیسبوک برای مشروعیت‌زدایی از انتخابات استفاده خواهد کرد. این شرکت همچنین با گروه‌های شبه نظامی و سایر" جنبش های اجتماعی نظامی" از جمله تئوری توطئه QAnon که سه شنبه آن را از فیسبوک حذف کرد، در حال مقابله است.

ارسال نظر