مهندسی معکوس مغز روی حافظه فلش توسط سامسونگ

سامسونگ راهی برای ساختن تراشه‌های کامپیوتری شبیه مغز ارائه داد. این شرکت با الگوبرداری از نقشه سیم‌کشی نورون مغز روی تراشه‌های سه بعدی نورومورفیک، این پیشنهاد را مطرح کرده است.

مهندسی معکوس مغز روی حافظه فلش توسط سامسونگ

این رویکرد به یک آرایه نانوالکترود متکی است که وارد حجم زیادی از نورون‌ها می‌شود تا هم محل اتصال نورون‌ها و هم قدرت این اتصالات را ثبت کند. بدین وسیله دانشمندان می‌توانند این داده‌ها را از مغز ما کپی کرده و به یک فلش یا RAM منتقل کنند.

هر واحد حافظه دارای فلز رسانایی است که قدرت هر اتصال نورونی را در نقشه سه بعدی منعکس می‌کند. سامسونگ می‌گوید این روش به نوعی مهندسی معکوس مغز است. این دقیقا همان چیزیست که دانشمندان به دنبال آن بودند.

انتقال اطلاعات مغز روی یک فلش

کشف جدید می‌تواند کمک فراوانی به سیستم‌های هوش مصنوعی بکند که قرار است مانند مغز واقعی عمل کنند. کمک تکنولوژی جدید می‌تواند شامل انعطاف‌پذیری در یادگیری مفاهیم جدید و سازگاری با شرایط محیطی باشد. به گفته محققان، در آینده ممکن است ماشین‌های کاملا خودمختار با درک و تجربه واقعی را مشاهده کنیم.

سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با همکاری مهندسان و دانشمندان برجسته از سامسونگ و دانشگاه هاروارد، این نظریه بصورت مقاله‌ای با عنوان "الکترونیک نورومورفیک بر اساس کپی و انتقال اطلاعات به مغز" منتشر شده است.»

به طور خلاصه، آنها روشی را پیشنهاد می‌کنند که می‌توان نقشه اتصال عصبی مغز را بطور مستقیم روی تراشه حافظه شبیه‌سازی کرد.

ارسال نظر