مک مینی جدید اپل با قیمت 699 دلار عرضه خواهد شد

رسانه کلیک - شرکت اپل ساعت 21:30 امروز در رویداد آنلاین «One More Thing» از مک مینی جدید خود با قیمت 699 دلار رونمایی کرد. 

مک مینی جدید اپل با قیمت 699 دلار عرضه خواهد شد

اپل در سومی رویداد خود در سه ماه اخیر، در کنار چیپست جدید و مک بوک های جدید، از کوچک‌ترین کامپیوتر رومیزی خود نیز رونمایی کرد. Mac Mini یک کامپیوتر رومیزی کوچک تولید شرکت اپل است که نسخه جدید آن مجهز به تراشه اختصاصی M1 و سیستم عامل Big Sur در رویداد امشب رونمایی شد.

در نگاه اول، مک مینی 2.6 پوندی از طراحی جمع و جور مشابه مدل 2018 اپل برخوردار است. این دستگاه به دو پورت USB-C مجهز است که از Thunderbolt و USB 4 پشتیبانی می‌کند. همچنین به دو پورت USB-A، اترنت و جک هدفون نیز مجهز شده است.

طراحی مک مینی جدید به گونه‌ای است که گرمای تولید‌شده آن خیلی سریع خنک می‌شود و صدایی از این کامپیوتر کوچک رومیزی شنیده نمی‌شود. شرکت اپل می‌گوید این دستگاه نسبت به نسخه قبلی خود، 60 درصد مصرف انرژی بهینه‌تری دارد و به لطف M1 جدید، Mac Mini در کارهای فشرده تر مانند کامپایل کد یا رندر کردن ویدئو بسیار سریع‌ تر عمل می کند.

لازم به ذکر است که این کامپیوتر کوچک نیز مانند جدیدترین مک بوک ایر و مک بوک پرو، قادر به اجرای برنامه های آیفون و آیپد خواهد بود.

شرکت اپل، مک اپل مینی جدید را در دو کانفیگ ارائه می‌دهد: 8 گیگابایت حافظه و 256 گیگابایت حافظه SSD با قیمت 699 دلار یا 8 گیگابایت حافظه با 512 گیگابایت SSD با قیمت 899 دلار.

ارسال نظر