نسخه به‌روزرسانی‌شده میت بوک X توسط هواوی معرفی شد

رسانه کلیک - هواوی امروز نسخه به‌روزرسانی‌شده میت بوک X را معرفی کرد. این محصول وزن کمی دارد و گزینه‌ای ایده‌آل برای سفر کردن محسوب می‌شود.

نسخه به‌روزرسانی‌شده میت بوک X توسط هواوی معرفی شد

هواوی میت بوک X را با الهام گرفتن از مک بوک اپل طراحی و ساخته است که وزن بسیار کم یعنی ۹۹۷ گرم دارد و ابعاد آن از یک کاغذ A4 کمتر است. تاکنون سه نسل از این لپ‌تاپ ارائه شده است. روی بدنه این دستگاه ۲ پورت USB-C و یک جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری دیده می‌شود. هواوی به دلیل کاهش وزن این لپ‌تاپ بسیاری از پورت ها را از بدنه آن حذف کرده است اما در عوض آن را با یک داک USB-C که پورت های USB-A، VGA و HDMI را هم در خود جای داده است به خریداران عرضه می‌کند.

طبق اطلاعات منتشر شده میت بوک X یک نمایشگر تاچ 3K با تراکم پیکسل 278ppi و تکنولوژی LTPS است و روشنایی آن معادل ۴۰۰ نیت عنوان شده است که می‌تواند ۱۰۰ درصد گاموت رنگی sRGB را پوشش دهد. علاوه بر این موارد کیبورد این لپ‌تاپ عمق حرکت ۱.۳ میلیمتری دارد و دکمه پاور آن کار احراز هویت را نیز انجام می‌دهد. کیفیت تصویر این وبکم البته هیچگاه تعریفی نبوده و زاویه نمایش آن همچنان در فاصله های زیاد با مشکل روبرو است.

هواوی برای این لپ‌تاپ از یک پد Share NFC استفاده کرده است که باعث می‌شپد گوشی‌های سازگار تولید خود را تنها با یک اشاره انگشت روی تاچ‌پد با آن پر کند. تاچ پد نیز در مقایسه با نسل قبلی بهبود قابل توجهی پیدا کرده و حالا پاسخگویی بهتر و سریعتری به فرمان کار بر دارد.

افرادی که می‌خواهند این لپ‌تاپ را بخرند می‌توانند چیپست مورد نیاز خود بین Core i5-10210U یا Core i7-10510U اینتل انتخاب کنند. این تراشه ها با فرایند ساخت ۱۴ نانومتری تولید شده‌اند که عملکردی قابل قبول دارند اما به خاطر نبود فن خنک کننده در دستگاه هنگام اجرای فرایندهای سنگین کمی با مشکل روبرو می شوند.

هواوی اعلام کرده است که لولای بدنه این لپ‌تاپ به صورتی طراحی شده است که گرما را به خوبی به خارج انتقال دهد و به خنک کردن آن زمان فرایندهای سنگین کمک کند. به گفته هواوی از باتری ۴۲ وات ساعتی برای این لپ‌تاپ استفاده کرده است که پس از هر بار شارژ کردن می‌تواند ۹ ساعت ویدیو پخش کند. البته این زمان برای وبگردی به ۷.۵ ساعت کاهش می یابد. هواوی میت بوک X را با ۲ رنگ نقره‌ای و سبز وارد بازار می‌کند. قیمت چیپ i7/ شانزده گیگابایت رم/ ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD معادل ۲۱۳۷ دلار و چیپ i5/ شانزده گیگابایت رم/ ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD معادل ۱۹۰۰ دلار است.

ارسال نظر