نسخه دوم سیستم عامل هارمونی توسط هواوی معرفی شد

رسانه کلیک - هواوی اخیرا نسخه دوم سیستم عامل هارمونی که ویژه این کمپانی است را معرفی کرد. هواوی تلاش می‌کند آن را روی بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه در سال نصب کند.

نسخه دوم سیستم عامل هارمونی توسط هواوی معرفی شد

پس از تحریم‌های آمریکا علیه هواوی این کمپانی از سیستم عامل انحصاری خود به نام هارمونی OS رونمایی کرد. در حال حاضر نیز نسخه دوم آن رونمایی شده است که SDK آن را برای تلویزیون‌ها، ساعت‌های هوشمند و سیستم‌های سرگرمی خودروها در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است.

نسخه دوم این سیستم عامل برای گوشی‌های هوشمند در ماه دسامبر منتشر می‌شود. محصولاتی که از آن برخوردارند نیز ابتدا به بازار چین وارد می‌شوند. گفته می‌شود که کمپانی هواوی از پروژه OpenHarmony که نسخه متن باز سیستم هارمونی به شمار می‌رود نیز رونمایی کرده است. این پروژه مانند AOSP یا پروژه متن باز اندروید است.

هواوی درباره HMS Core 5.0 نیز جزئیاتی را منتشر کرده است که بیش از ۱۲ هزار API را در ۷ سرویس فراهم می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که اکوسیستم اپ HMS در حال حاضر از ۹۶ هزار برنامه و بیش از ۱.۸ میلیون توسعه‌دهنده پشتیبانی می‌کند.

هواوی برای سیستم عامل انحصاری خود برنامه‌ریزی زیادی دارد و می‌خواهد در سال بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه را به آن مجهز کند. البته همه این محصولات به وسیله هواوی تولید نمی‌شود. به گفته معاون بخش نرم افزار این کمپانی هواوی سالانه ۱۰۰ میلیون دستگاه را با این سیستم عامل به بازار وارد می‌کند. هواوی امید دارد نصف دیگر آن نیز توسط تولیدکنندگان دیگر عرضه شود.

کمپانی هواوی برای اولین بار از اهداف خود برای این سیستم عامل سخن می‌گوید. در حال حاضر از آن در چند تلویزیون هوشمند استفاده شده است و در آینده به دنیای ساعت‌ها و گوشی‌های هوشمند نیز وارد خواهد شد. هواوی برای افزایش محبوبیت هارمونی، با چندین سازنده لوازم خانگی چینی همکاری می‌کند.

ارسال نظر