نقد و بررسی تبلت Apple iPad Air 2020

رسانه کلیک - تعریف خیلی از افراد از تبلت، در آی‌پدهای اپل خلاصه می‌شود. آی‌پدها محصولاتی قدرتمند و در عین حال ساده هستند. آی‌پد ایر با قیمت 599 دلار که در سال 2020 روانه‌ی بازار شده، نسبت به آی‌پد معمولی با قیمت 329 دلار امکانات بسیار بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نقد و بررسی تبلت Apple iPad Air 2020

بنابراین اگر قادر به پرداخت هزینه‌ی بیشتر هستید، حتما آی‌پد ایر را انتخاب کنید. صفحه‌ی بزرگ‌تر، صدای باکیفیت‌تر، شبکه‌ی سریع‌تر، پردازنده‌ی بسیار قدرتمندتر، پشتیبانی بهتر از قلم لمسی اپل پنسل و ساخت باکیفیت‌تر از ویژگی‌های این محصول جدید است. به این ترتیب با انتخاب آی‌پد ایر از نسل چهارم، می‌توانید مطمئن باشید که بهترین تبلت سال 2020 را خریده‌اید. در ادامه با مشخصات کامل تبلت اپل آی‌پد ایر 2020 آشنا می‌شوید و خواهید دید که چرا باید این تبلت را بخرید.

طراحی منحصربه‌فرد و عالی

با وجود یک قاب سخت فلزی، آی‌پد ایر بیشتر به آی‌پد پرو شباهت دارد، تا یک آی‌پد معمولی. این محصول یک صفحه‌ نمایش 10.9 اینچی با رزولوشن 1640× 2360 دارد. جالب اینجاست که این تبلت هم‌اندازه‌ی آی‌پد 10.2 اینچی است، با این حال اپل توانسته با کاهش حاشیه‌های صفحه نمایش، از یک صفحه‌ی بزرگ و فراخ در این محصول رونمایی کند.

صفحه‌ی تمام آی‌پدها 264 ppi است، به همین دلیل هر چه صفحه بزرگ‌تر باشد، تصویری زنده‌تر و واقعی‌تر خواهید داشت. صفحه‌ی این محصول تقریبا هم‌اندازه‌ی صفحه‌ی آی‌پد پروی 11 اینچی است. با پوشش ضدانعکاس این صفحه تجربه‌ی کاربری بهتری نسبت به صفحه نمایش آی‌‌پد معمولی خواهید داشت.

در بالا و پایین گوشی اسپیکرهای استریو قرار دارد که صدایی قدرتمند و دو کاناله تولید می‌کند. دکمه‌ی پاور در این تبلت به شکلی خلاقانه طراحی شده است. این دکمه در بالای تبلت قرار دارد و با دوبار کلیک به عنوان حس‌گر اثر انگشت عمل می‌کند. عملکرد این دکمه سریع و دقیق است و کاربر را از سیستم تشخیص چهره بی‌نیاز می‌کند.

پردازنده‌ی قدرتمند و بی‌رقیب

در آی‌پد ایر از پردازنده‌ی Apple A14 با 4 گیگابایت رم استفاده شده است. این تبلت 64 یا 256 گیگابایت ظرفیت حافظه‌ی داخلی دارد. آی‌پد ایر تا امروز رکورد سریع‌ترین آی‌پد و همچنین سریع‌ترین دستگاه اندروید را به نام خود ثبت کرده است.

امتیاز این تبلت در تست‌های مختلف به این ترتیب است:

639.962 در Antutu Benchmark

595 در Basemark Web

108.481 در 3DMark Ice Storm Unlimited و

12.331 در Geekbench GPU Compute

این اعداد نشان‌دهنده‌ی قدرت محض آی‌پد ایر است. با این تبلت می‌توانید انواع برنامه‌های سنگین و نیمه‌سنگین را اجرا کنید بدون این که نگران عملکرد دستگاه باشید. این دستگاه در اجرای بازی، تماس‌های ویدئویی و برنامه‌های پرافیکی با استفاده از اپل پنسل عملکردی بسیار سریع و روان دارد.

شاید تنها نقطه ضعف این تبلت عمر باتری باشد: باتری آی‌پدها هیچ وقت چندان قدرتمند نبوده است. طی تست‌های این تبلت مشخص شد که باتری فقط توان پخش 4 ساعت و 45 دقیقه ویدئوی یوتیوب را دارد؛ چیزی حتی کمتر از آی‌پدهای قبلی.

از دریچه‌ی دوربین‌های آی‌پد ایر

آی‌پد ایر یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی دارد. دوربین اصلی امکان ضبط ویدئوی 4k را دارد و از HDR خوبی برخوردار است. ضمن این که عملکرد این دوربین در فضاهای کم‌نور هم قابل قبول است.

اما برگ برنده‌ی این تبلت اینجاست: دوربین سلفی. آی‌پد معمولی دارای یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی است که بهتر از دوربین‌های لپ‌تاپ عمل می‌کند، اما نه چندان زیاد. دوربین جلوی آی‌پد پرو در فضاهای کم‌نور قدرت بیشتری دارد و در تماس‌های برنامه‌ی زوم (Zoom) هم بهتر عمل می‌کند. تنها مشکل این دوربین، تک‌کاره بودن آن است؛ اگر یک تماس ویدئویی زوم یا گوگل داشته باشید و هم‌زمان یک برنامه‌ی دیگر را هم باز کنید، دوربین خاموش می‌شود. البته برای کسانی که در جلسات کاری یا شخصی به تمرکز کامل نیاز دارند، این اتفاق چندان هم بد نیست. با این حال می‌توانید در صورت قطع شدن تصویر همچنان صدا را داشته باشید و حین کار کردن با برنامه‌های دیگر ارتباط صوتی را حفظ کنید.

شبکه‌ی اینترنت قدرتمند

آی‌پد ایر دو نسخه‌ی متفاوت برای اتصال به شبکه دارد: نسخه‌ای با وای‌فای معمولی و نسخه‌ای با LTE. البته نسخه‌ی دوم 130 دلار گران‌تر است. آی‌پد 2020 از 5G پشتیبانی نمی‌کند، هر چند 5G در حال حاضر چندان همه‌گیر و کارآمد نیست. به همین دلیل یک شبکه‌ی 4G و وای‌فای قدرتمندتر می‌تواند تجربه‌ی کاربری بهتری در اختیارتان بگذارد.

در آی‌پد ایر از چیپ‌ست‌های وای‌فای و 4G به کار رفته در آی‌پد پرو استفاده شده، که عملکرد بسیار بهتری نسبت به شبکه‌های آی‌پد معمولی دارد. همچنین بلوتوث و LTE به کار رفته در این تبلت سریع‌تر و بهتر از آی‌پد معمولی عمل می‌کند.

اکسسوری‌های آی‌پد ایر

آی‌پد ایر یک اداپتور 20 واتی و یک کابل شارژ USB-C دارد. این شارژر با اکسسوری‌های آی‌پد پروی 11 اینچی هم سازگاری دارد، مانند کیبوردهای Apple Magic Keyboard (299 دلار)، Smart Keyboard Folio (179 دلار) و کیبوردهای شرکت‌های دیگر مانند Logitech Slim Folio Pro (119.99 دلار) و Logitech Folio Touch (159 دلار). با این تبلت می‌توانید از کیبورد و موس‌های بلوتوثی هم استفاده کنید. اگر قصد دارید از آی‌پد ایر به عنوان لپ‌تاپ در مدرسه و دانشگاه استفاده کنید، قطعا باید یک کیبورد داشته باشید. کیبوردهای اپل بهترین انتخاب هستند؛ این کیبوردها عالی و البته بسیار گران‌قیمت هستند.

آی‌پد ایر همچنین با نسل دوم قلم لمسی اپل پنسل (129 دلار) هم سازگاری دارد. نسل دوم این قلم‌ها نسبت به نسل اول طراحی و عملکرد بهتری دارند. این قلم‌ها رویه‌ای مات دارند که لبه‌های آن‌ها کاملا گرد نیست. به همین دلیل در دست نمی‌لغزند و کنترل آن‌ها ساده‌تر است. به‌علاوه با وجود اتصال و شارژ مغناطیسی قلم در کناره‌ی تبلت، احتمال افتادن و آسیب دیدن یا گم شدن آن بسیار کم است.

چرا باید آی‌پد ایر 2020 را بخرید؟

با وجود تمام مشخصات و امکانات آی‌پد ایر، دیگر جای تردید نیست که این تبلت، بهترین تبلت اپل در سال 2020 است. با وجود قیمت بالاتر نسبت به نسخه‌ی قدیمی‌تر، تبلتی را در دست می‌گیرید که می‌توانید سال‌ها از کارایی و زیبایی آن اطمینان داشته باشید: پردازنده‌ی قدرتمند A14، صفحه نمایش ضدانعکاس، وای‌فای بهتر و قلم لمسی کارآمدتر، همه امتیازات ویژه‌ی این تبلت است که می‌تواند تجربه‌ی کاربری متفاوتی را در اختیارتان بگذارد.

محصولات اپل همیشه جزو گران‌قیمت‌ترین‌ها هستند، به‌ویژه در بازار پرنوسان امروز ایران. برای خرید تبلت یا محصولات مشابه با قیمت بالا شاید منطقی‌ترین روش خرید قسطی تبلت باشد . برای داشتن یک تبلت اپل می‌توانید خریدی مطمئن و ساده را به‌وسیله‌ی وام‌های دیجی‌پی تجربه کنید. دیجی‌پی تا سقف 20 میلیون تومان وام بدون ضامن در اختیارتان قرار می‌دهد. اقساط این وام را می‌توانید به شکل طولانی‌مدت یا کوتاه‌مدت پرداخت کنید. پس از پایان اقساط یک خرید هم می‌توانید خرید جدیدی ثبت کنید و از مزایای دیجی‌پی مجددا بهره‌مند شوید.

ارسال نظر