نمایشگاه IFA 2020 با شرایط متفاوت‌تری برگزار می‌شود

رسانه کلیک - نمایشگاه IFA 2020 که به صورت سالانه برگزار می‌شود یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های تکنولوژی اروپا به شمار می‌رود. این نمایشگاه  امسال شرایط متفاوت‌تر دارد.

نمایشگاه IFA 2020 با شرایط متفاوت‌تری برگزار می‌شود

شرکت‌های بزرگی مانند ال‌جی، سامسونگ، فیلیپس و سونی هر سال در نمایشگاه IFA محصولات جدید خود را رونمایی می‌کند. این نمایشگاه به دیوایس‌های هوشمند محدود نمی‌شود و از آخرین‌ تکنولوژی‌های مربوط آشپزخانه‌ها و دستشویی‌ها نیز‌ میزبانی می‌کند.

نمایشگاه IFA برای اولین بار در سال ۱۹۲۴ میلادی برگزار شده است و در ابتدا فقط یک نمایشگاه رادیویی بوده است.برخلاف بسیاری از نمایشگاه‌های دیگر همه مردم می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند و از آخرین دستاوردها دیدن کنند. اما شیوع ویروس کرونا باعث شده است که شرایط در سال ۲۰۲۰ متفاوت باشد.

در حال حاضر شیوع کرونا باعث شده است که دولت برلین هر نوع مراسمی که بیش از پنج هزار نفر شرکت‌کننده داشته باشد را تا ۲۴ اکتبر ممنوع کرده است. در حال حاضر مسئولین IFA در حال همکاری با مقالات محلی هستند تا روش جدیدی برای شیوه برگزاری IFA برلین پیدا کنند و بر سلامت و امنیت تمرکز کنند. بنابراین نمایشگاه امسال هم از روز ۳ تا ۵ سپتامبر به شکل فیزیکی برگزار می‌شود.

نمایشگاه IFA 2020 امسال از عموم مردم میزبانی نمی‌کند و فقط میزبان فعالان حوزه تکنولوژی خواهد بود. بنابراین تعداد شرکت‌کنندگان کاهش پیدا می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد تعداد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه به چهار هزار نفر کاهش پیدا کند و نمایشگاه نیز به سه بخش مختلف تقسیم شده و فضای بیشتری را در بر می‌گیرد تا قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی هم زیر پا گذاشته نشوند.

رویداد امسال به‌وسیله ۸۰۰ خبرنگار به صورت رسمی برگزار می‌شود. IFA نیز تایید کرده است که کل مراسم را به صورت لایو، استریم نیز خواهد کرد. هدف نهایی این لایو استریم این است که تمام محصولات جدید را بدون نیاز به غرفه‌های شلوغ نمایش دهد. اما ژورنالیست‌ها این اجازه را دارند که در شرایط مناسب، با نمایندگان شرکت‌ها ملاقات‌های حضوری داشته باشند.

در نمایشگاه IFA امسال بیش از ۸۰ برند برجسته حضور دارند. این خبر نیزبه صورت رسمی تایید شده است که مدیرعامل کوالکام یکی از نخستین سخنگویان نمایشگاه خواهد بود و احتمالا دقایقی درباره تکنولوژی 5G صحبت کند. اما برخی از شرکت‌ها هم می‌گویند که در این شرایط تمایلی به حضور در IFA ندارند و رویدادهای خود را به صورت کاملا مجازی برگزار خواهند کرد.

ارسال نظر