پرچم‌داران بعدی اگزنیوس و اسنپ‌دراگون مجهز به هسته فوق قدرتمند X1 کمپانی ARM خواهند بود

رسانه کلیک - بر اساس اخبار و شایعات درز کرده، پرچم داران اسنپ دراگون و اگزنیوس احتمالا مجهز به هسته فوق العاده قدرتمند X1 کمپانی ARM خواهند بود.

پرچم‌داران بعدی اگزنیوس و اسنپ‌دراگون مجهز به هسته فوق قدرتمند X1 کمپانی ARM خواهند بود

در ماه می امسال، کمپانی ARM جانشین قدرتمندترین هسته استفاده شده در چیپ ست‌ های شاخص امسال به نام Cortex-A78 را اعلام کرد. این هسته جدید نه تنها پیشرفت عملکرد بلکه بهبود قابل توجه کارایی را نیز نوید می دهد. در اعلامیه‌ی کمپانی ARM ، بخش جالب توجه به چشم می‌خورد، هسته فوق قدرتمند X1، که شایعه شده است پردازنده های شاخص فردا را قدرت می بخشد.

طبق گفته یک لیکستر مشهور ، هسته فوق قدرتمند X1 در هر دو مورد استفاده خواهد شد - تراشه های اگزینیوس و اسنپ دراگون ، بنابراین می توان فرض کرد که یکی از اولین دستگاه هایی که با هسته فوق قدرتمندX1 وارد بازار می شود ، مجموعه سامسونگ گلکسی S21 است.

پیکربندی هسته دو تراشه یکسان است - 1 + 3 + 4. بنابراین می توان انتظار داشت که تک هسته قدرتمند متعلق به X1 باشد، سه هسته دیگر مرتبط با Cortex-A78 و چهار هسته آخر به احتمال زیاد Cortex-A55 خواهند بود مگر اینکه ARM جانشین هسته کوچک و کارآمد خود را اعلام کند.

هسته فوق قدرتمندX1 به ترتیب 30٪ و 23٪ عملکرد اوج بالاتر از Cortex-A77 و A78 را ارائه می دهد. به همین دلیل است که این هسته به دلیل تقاضای زیاد برق به احتمال زیاد در یک خوشه منفرد و جداگانه باقی خواهد ماند.

طراحی این هسته نتیجه برنامه CXC شرکت ARM است که در طی این برنامه، ARM با شرکای خود برای تولید هسته‌های سفارشی همکاری می‌کند. حداکثر عملکرد X1 تا ۳۰ درصد بالاتر از Cortex-A77 است و در زمینه محاسبات تا ۲۳ درصد عملکرد سریع‌تری نسبت به A78 دارد. علاوه بر این موارد، هسته سفارشی X1 در زمینه یادگیری ماشینی تا دو برابر کارایی بالاتری دارد.

ارسال نظر