همکاری اوبر و شرکت Arrival انگلیس در زمینه طراحی و ساخت خودروی الکتریکی

رسانه کلیک - اوبر تایید کرده با کمک شرکت Arrival خودروی الکترونیکی طراحی و تولید خواهد کرد. این خودرو قرار است در اواخر سال جاری رونمایی شود و تولید انبوه آن تا سه ماهه‌ی اول سال 2023 خواهد بود.  همکاری اوبر و شرکت Arrival به تولید خودروی زیبای الکتریکی و سازگار با محیط‌زیست منجر خواهد شد.

همکاری اوبر و شرکت Arrival انگلیس در زمینه طراحی و ساخت خودروی الکتریکی

تیم مشترک اوبر-Arrival در این خصوص اعلام کرده است:

ما در طراحی این خودرو ، رانندگی لذت‌بخش، ایمن و راحت را اولویت قرار داده‌ایم تا تجربه‌ی بیاد‌ماندنی را برای راننده و سرنشینان رقم بزنیم.

جزئیات بیشتری از همکاری اوبر و شرکت Arrival داده نشده همچنین سایز باتری و بازه‌‌ی قیمتی هنوز مشخص نیست، اما اخبار رسمی نشان می‌‌دهد این خودرو طراحی غلاف مانند دارد، صندلی عقب آن شبیه نیمکت و در زیر صندلی‌های جلو محفظه‌ای تعبیه شده و دارای صندوق عقب با حجم قابل قبول است. دولت انگلیس نیز اعلام کرده می‌تواند ساخت این خودرو را در این کشور شروع کند. با این حال، جزئیات ساخت هنوز تایید نشده است.

خودروی الکترونیکی اوبر

نحوه خرید این خودرو نیز هنوز مشخص نیست و بیشتر رانندگان اوبر به‌عنوان کارمند خصوصی استخدام می‌شوند که احتمالا ملزم به اجاره یا خرید این خودرو از اوبر خواهند‌ بود.

اوبر در سال 2020 زیرمجموعه اتومبیل‌های خودران خود را (که به عنوان گروه پیشرفته فناوری شناخته می‌شود) فروخت، علیرغم اینکه قبلا ادعا می‌کرد این بخش برای استراتژی رشد آینده شرکت بسیار مهم بوده و در ازای آن روی ساخت ماشین‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده ‌است. اقدام اوبر برای سرمایه‌گذاری روی ماشین‌های برقی نشان می‌دهد اعتماد این شرکت نسبت به تکنولوژی ماشین های خودران کم شده است.

به نظر می‌رسد پس از گذشت چند ماه از همکاری اوبر و شرکت Arrival شاهد اخبار جالبی در زمینه اتومبیل‌های برقی این دو شرکت باشیم.

ارسال نظر