همکاری ماکروسافت و اوراکل برای ساخت کارت واکسن دیجیتالی COVID-19

رسانه کلیک - مایکروسافت و اوراکل در حال همکاری برای ساخت کارت واکسن دیجیتالی COVID-19 هستند که از طریق آن، وضعیت سلامتی و سوابق واکسیناسیون فرد کاملا مشخص خواهد بود. 

همکاری ماکروسافت و اوراکل برای ساخت کارت واکسن دیجیتالی COVID-19

همانطور که می دانید، تجویز واکسن کرونا در ایالات متحده آغاز شده است. گفته می شود در صورتی که شهروندان تاییدیه درمان و مصونیت در برابر ویروس را داشته باشند، به زودی اجازه پرواز به نقاط دیگر را پیدا خواهند کرد. به همین خاطر چندین سازمان فناوری و بهداشت گرد یکدیگر آمده تا برای ایجاد یک سیستم یکپارچه رمز گذاری شده (که وضعیت واکسیناسیون افراد را نشان می دهد) همکاری کنند.

وضعیت واکسیناسیون فرد از طریق کیف پول دیجیتال نصب شده روی اسمارت فون قابل دسترس خواهد بود. سازمان هایی که روی این پروژه در حال کار هستند شامل مایکروسافت، اوراکل، سیل فورس و کلینیک مایو می شود.

این گروه امیدوار است که از طریق کارت واکسن دیجیتالی COVID-19 ، به سوابق واکسیناسیون افراد دسترسی پیدا کند. کسانی هم که گوشی هوشمند ندارند می توانند از کد QR استفاده و آن را چاپ کنند.

مقامات رسمی بهداشت در ایالات متحده برای هر فرد که واکسن را دریافت کند یک برگه تاییدیه صادر می کند؛ اما به هر حال این امر نشان دهنده ناقل بودن و یا خطر ابتلای مجدد فرد به ویروس نیست؛ چراکه فرد به راحتی می تواند این برگه را جعل کند.

برخی فروگاه ها در حال تست اپلیکیشن سلامتی برای پروژه مذکور هستند. این برنامه، سوابق و شواهد موجود مبنی بر منفی بودن تست کرونای فرد را در سطح بین المللی تایید می کند. بدین ترتیب که مراکز بهداشتی کد تائید را به اپلیکیشن فرستاده و این اطلاعات در پروفایل فرد درج می شود.

به گفته نیویورک تایمز این روش مثل همان کارت های سلامتی هوشمند عمل می کند.

مهم ترین کار برای بازگشت به حالت عادی، رعایت فاصله اجتماعی است. اگر کارکنان فرودگاه نشان دادن این مدارک را اجباری کنند، خیلی از مردم امکان سفر یا رفتن به محل کار خود را نداشته و باید به خانه های خود باز گردند.

نظر شما چیست؟ آیا امریکا می تواند از پس بحران های این پروژه بر آید؟ لطفا دیدگاه خود را برای ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر