هند پس از فرود بر ماه، ماموریت فضایی را برای مطالعه خورشید به فضا پرتاب می کند

با پیوستن هند به تجارت فضایی، نخست وزیر برای خصوصی سازی پرتاب فضایی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و تضمین سهم بیشتری از بازار پرتاب جهانی تلاش می کند.

هند پس از فرود بر ماه، ماموریت فضایی را برای مطالعه خورشید به فضا پرتاب می کند

تنها بیش از یک هفته پس از شکست روسیه و تبدیل شدن به اولین کشوری که در قطب جنوبی ماه فرود آمد، هند موشکی را برای مطالعه خورشید پرتاب کرد.

ماموریت تحت رهبری سازمان ISRO، اولین تلاش هند برای مطالعه خورشید است. از برنامه های آژانس فضایی آمریکا و اروپا، این اولین ماموریت رصدخانه خورشیدی آسیایی خواهد بود که در مدارهای اطراف خورشید قرار می گیرد.

ISRO این فضاپیما را طوری طراحی کرد که 1.5 میلیون کیلومتر را طی 4 ماه از زمین تا نقطه لاگرانژ طی کند. جایی که نیروهای گرانشی به منظور کاهش مصرف به هم می رسند. این فضاپیما مجهز به ابزارهای علمی پیشرفته از جمله مغناطیس سنج، تاج نگار و تلسکوپ تصویر برداری فرابنفش خورشیدی برای مطالعه میدان های مغناطیسی خورشید، تاج و بادهای خورشیدی است.

چرا این ماموریت مهم است؟

هدف از این ماموریت ارائه بینش های ارزشمند درمورد رفتار خورشید است. ذرات انرژی ساطع شده از خورشید می توانند بر هزاران ماهواره ارتباطی در مدار تاثیر بگذارند. عددی که تنها با توسعه پروژه‌های ماهواره‌ای در مدار پایین زمین مانند کویپر آمازون و اسپیس ایکس استارلینک ایلان ماسک افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، داده ها میتوانند به دانشمندان کمک کنند تا تاثیر خورشید بر چرخه های آب و هوایی زمین و منشا باد خورشیدی را درک کنند.

با پیوستن هند به تجارت فضایی، نخست وزیر برای خصوصی سازی پرتاب فضایی برای جذب سرمایه گذاری خارجی با توجه به ISRO و تضمین سهم بیشتری از بازار پرتاب جهانی تلاش می کند. آخرین برنامه فضایی توانا و جاه طلبانه مزیت هزینه نسبی و فراوانی مهندسان محلی بسیار ماهر، پتانسیل عظیم این کشور را در این بخش به نمایش می گذارد.

منبع: dig.watch

ارسال نظر