ویرایشگر جدید مجهز به هوش مصنوعی به اپلیکیشن گوگل Photos اضافه می‌شود

رسانه کلیک - شرکت گوگل قصد دارد تکنولوژی یادگیری ماشین خود را به اپلیکیشن گوگل Photos اضافه کند تا قابلیت‌های ویرایش عکس در این برنامه  بهبود پیدا کند. 

ویرایشگر جدید مجهز به هوش مصنوعی به اپلیکیشن گوگل Photos اضافه می‌شود

در رویداد دیشب که از محصولات جدید گوگ شامل پیکسل ۵ و پیکسل 4a 5G و کروم کست و اسپیکر هوشمند گوگل رونمایی شد، مدیران شرکت گوگل اعلام کردند که تکنولوژی یادگیری ماشین این شرکت در حال اضافه شدن به اپلیکیشن گوگل Photos است.

برای شروع گوگل قصد دارد ویژگی auto-enhance که از قبل در این اپ وجود داشت و بسیار کاربردی بود را با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین تقویت کند تا کاربران بتوانند عکس‌های مختلف را بهتر از قبل ویرایش کنند. در واقع عملیات بهبود کیفیت عکس در گذشته برای تمام عکس‌ها به یک شکل انجام می شد؛ اما با استفاده از یادگیری ماشین می‌توان عکس‌های متفاوت را به شکل متفاوتی بهبود داد.

در چند ماه آینده کاربران می‌توانند به‌راحتی میزان روشنایی تصویر، کنتراست، افکت‌های پرتره را تنها با یک کلیک ساده در تصویر خود تنظیم کنند و فیلترهای رنگی مختلف را به آن اضافه کنند.

برای آن دسته از کاربرانی که دوست دارند تصاویر را به صورت دستی ادیت کنند، گوگل نوار ادیتور را بازطراحی کرده است. این نوار که شامل ابزارهای ویرایش است در پایین نمایشگر قرار می‌گیرد و قابل پیمایش (scrollable) است.

قابلیت بسیار کاربردی دیگری که قرار است به اپلیکیشن گوگل Photos اضافه شود، Portrait Light نام دارد ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی برای تنظیم نور تصاویری است که از قبل عکاسی شده‌اند. این ابزار می‌تواند سطوح مختلف و موقعیت های مختلف نور و سایه را به تصویر اضافه کند. البته متاسفانه این قابلیت تنها برای کاربران گوشی های پیکسل ۵ و پیکسل 4a 5G قابل استفاده خواهد بود.

ارسال نظر