ویندوز 10 برنامه‌های نسخه وب Office را بدون کسب اجازه نصب می‌کند

رسانه کلیک - به گزارش کاربران ویندوز ۱۰، کمپانی مایکروسافت به‌روزرسانی‌ برنامه‌های نسخه وب Office را بدون درخواست مجوز بر روی کامپیوتر آن‌ها نصب می‌کند.

ویندوز 10 برنامه‌های نسخه وب Office را بدون کسب اجازه نصب می‌کند

پیش‌تر هم شاهد به روزرسانی های اجباری ویندوز 10 بودیم و این امر برای کاریران ویندوز ۱۰ جدید نیست، آخرین مثال در مورد جمع‌آوری چندین شکاف در این سیستم عامل بود. بر اساس گزارش‌ وبسایت‌های Windows Latest و ZDNet و The Verge و کاربران این سیستم عامل، ویندوز 10 برای نصب پیوند به برنامه‌های نسخه وب Office که در Edge راه اندازی می شوند ، از جمله در منوی شروع ، رایانه های شخصی را بدون درخواست مجوز، راه اندازی مجدد می کند. و یر اساس گزارش‌های اولیه ، این فقط به اعضای Insider محدود نمی شود - افرادی که از نسخه های استاندارد ویندوز 10 استفاده می‌کنند نیز شاهد این تغییرات بوده‌اند.

این برنامه‌ها فضای ذخیره سازی یا منابع دیگری را در دستگاه شما اشغال نمی‌کنند. اگرچه تاکنون، نصب برنامه‌های نسخه وب Office اختیاری بود اما اکنون ویندوز برای نصب این برنامه‌ها دیگر از شما اجازه نمی‌خواهد، چه رسد به اینکه شما را در مورد آنچه قرار است اتفاق بیفتد مطلع کند. مایکروسافت برای ارتقا مجموعه‌ی آنلاین خود به طور بالقوه کار یا سایر کارهای مهم اشخاص را مختل می‌کند.

در حالی که عدم رضایت آگاهانه کاربران ویندوز، مسئله اصلی است، وبسایت The Verge خاطرنشان کرد که این امر همچنین بروزرسانی های اجباری را بی‌اهمیت می‌کند. مایکروسافت برای اطمینان از جدیدترین اصلاحات امنیتی در دستگاه کاربران و جلوگیری از شیوع بدافزارهای گسترده، این اصلاحات را به صورت عمده تأسیس کرده است. اگر رایانه شخصی شما، ویندوز خود را برای تهیه محصولات جدید راه اندازی مجدد می‌کند ، ممکن است نسبت به این به روزرسانی ها احتیاط کنید یا حتی به کلی از Windows دور شوید. همچنین به این معنی است که شما به اندازه‌ای که تصور می‌کنید بر سیستم خود کنترل ندارید.

ارسال نظر