معماهای گوگل در مصاحبه‌های شغلی را حل کنید

کارشناسان اثبات کرده اند که پرسش‌هایی که در طول مصاحبه‌های شغلی در گوگل مطرح می‌شوند، مشکلی برای هوش مصنوعی ایجاد نمی‌کنند.

معماهای گوگل در مصاحبه‌های شغلی را حل کنید

به گزارش کلیک، تیمی متشکل از دانشگاه آکسفورد، موسسه‌ی تحقیقات پیشرفته‌ کانادا و دیپ مایند گوگل، هوشی مصنوعی (AI) با عنوان شبکه‌های توزیع شده‌ی Q را جهت حل این پرسش‌ها ارائه کردند.
پژوهشگران این مقاله بیان داشته‌اند که یافته‌ های آن ها می‌ تواند ارائه دهنده‌ راهی جهت حل مسئله‌های ارتباطی چند عاملی باشند. جک فارستر یکی از پژوهشگران حاضر در این تحقیق، در گفتگو با Independent بیان داشت: "نتایج نشان می‌دهد که می‌ توانیم مواردی که برای بشر چالش برانگیز و برای مسئله‌های ارتباطی مشکل آفرین هستند را تدوین و بار دیگر معادل سازی نماییم و با استفاده از الگوریتم‌های موجود می‌ توانیم این نوع مسائل را به شکلی موفقیت آمیز حل کنیم."
یانیس اسد پژوهشگر دیگری که در این بررسی حاضر بود افزود: "هدف ما ارائه گام‌هایی جهت دستیابی به نوع جدیدی از مسئله‌های ارتباطی چند عاملی بود. باور داریم که چالش کنونی، دستیابی به اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی پروتکل‌های ارتباطی و یافتن موارد و مسائلی است که می‌ تواند با استفاده از این رویکرد حل شود."
در یک معما، صد زندانی به رو در روی یکدیگرصف ایستادند، و هر یک از آن ها کلاهی سرخ یا آبی رنگ بر سر گذاشتند. هر زندانی می‌ توانست فقط فرد مقابل را ببیند اما توانایی دیدن کلاه خود و فرد پشت سر خود را نداشت.
نگهبان زندان، از پشت صف شروع به کار می کرد و از هر یک از زندانیان رنگ کلاه آن‌ ها را می‌پرسید. اگر آن‌ها پاسخی صحیح به پرسش می دادند، بخشیده می شدند اما اگر اشتباه می کردند مجازات می‌ شدند. پیش از به صف شدن، به زندانیان اجازه داده می‌شد تا این چالش را به شکل گروهی بیازمایند. آن‌ ها می‌ بایست چه کار کنند؟ بهترین استراتژی AI منتج به نجات 100 زندانی شد و یک زندانی نیز از 50 درصد شانس آزادی برخوردار بود.
برای انجام این کار، اگر تعداد کلاه‌های آبی رنگی که فرد اول می‌ دید زوج می بود، خواهد گفت: آبی و اگر تعداد کلاه‌هایی که می‌ دید فرد می بود، پاسخ او قرمز خواهد بود. این اطلاعات، همراه با کلاه‌ فرد رویا رویی و پاسخ‌هایی که سایر زندانیان ارائه داده‌اند، برای آگاهی از رنگ کلاه روی سر شما کافی خواهد بود. در این حالت اولین زندانیان یقیناً پاسخ درستی ارائه خواهند داد.

منبع: independent

ارسال نظر