آیا وسایل هوشمند تناسب اندام به انتهای خط رسیده اند؟

آیا وسایل پوشیدنی هوشمند که برای تناسب اندام تولید می شوند به نقطه اشباع رسیده اند؟

آیا وسایل هوشمند تناسب اندام به انتهای خط رسیده اند؟

کلیک - این روزها صحبت های زیادی در مورد اینکه فناوری وسایل پوشیدنی هوشمند به حد اشباع رسیده اند و از این فراتر نخواهند رفت، زیاد به گوش می رسد. در زیر به بررسی برخی از این وسایل که در حوزه سلامت و تناسب اندام مربوط می شوند، می پردازیم؛ این محصولات تماماً در نمایشگاه CES امسال رونمایی شده اند.

ساعت Fitbiz blaze GPS
Fitbizblaze یکی از ابزارهای بزرگی بود که امسال در CES معرفی شد.شاید زیباترین ابزارثبت فعالیت ها نباشد اما اولین طرح شش ضلعی شرکت است که صفحه لمسی رنگی نیز دارد.با اینکه این ابزار جدید دارای گزینه اخطار و کنترل آهنگ در گوشی هوشمند متصل به آن است،اما همچنان یک ابزار خیلی خوب برای تناسب اندام است؛چون توانائی شمارش گام ها و کالری مصرف شده را دارد و بصورت خودکار 15 نوع ورزش مختلف را شناسائی می کند. به صورت خودکار فعالیت هایی مانند دویدن،تنیس،بسکتبال،و فوتبال را بدون آنکه نیاز به شروع آن فعالیت باشد شناسائی می کند.همچمین نمایشگر ضربان قلب داردو شما انتخاب محدودی برای دستبند این ساعت هم دارید که احتمالا تعداد بیشتری نیز به زودی معرفی خواهد شد.در آینده این ابزار با قیمت 200 دلار موجود خواهد بود.

fitbit-blaze-ces-2016-4

نمایشگرMisfit Ray برای تناسب اندام و نمایشگر خواب
در اینجا وسیله پوشیدنی Misfit Ray را داریم که برای تناسب اندام است و ظاهر آن تغییر یافته است. این وسیله هوشمند، قادر به انجام کارهائی است که اکثر مدل های قبلی قادر به انجام آن بودند: پیگیری فعالیت و خواب شما و اعلان با لرزش و رنگ های اخطار متفاوت و نیز تماس متنی و زنگ های بیدارباش ازطریق گوشی هوشمند متصل به آن. شرکت Misfit می گوید مردم این ابزار را می خواهند ولی قصد نمایش دادن با آن را ندارند؛ شایان ذکر است دستبند Ray وسیله دیگری از نمونه کارهای Misfit برای ساخت ابزارهای دقیق است. باتری Ray می تواند تا زمان تعویض 6 ماه کار کند.به تدریج شما قادر به استفاده از ابزارهای استوانه ای به شکل گردنبند نیز خواهید بود.قیمت پیش خرید آن 100 دلار است.

9336-1ff1e7277136a1bbe0bbb96219ae5ba0

دستگاه Withing Go with E Ink
شما آخرین وسیله شرکت Withing را می توانید به صورت ساعت یا کلیپس استفاده کنید.Withing Go یک ابزار ثبت فعالیت ها برای تناسب اندام با قیمتی کاملا مناسب است که نمایشگر همیشه روشن چندصفحه ای با نام E Ink نیز دارد .این وسیله می تواند گام ها، مسافت، میزان دویدن، شنا و خواب شما را ثبت کند و مانند Fitbiz blaze قابلیت تشخیص فعالیت های متفاوت را دارد به طوری که شما هیچ گاه نیاز به تنظیم آنها ندارید. شماره گیرصفحه، روند فعالیت ها به سوی هدف تعیین شده روزانه را نمایش می دهد. پس از کامل شدن فعالیت، دستگاه به حالت جایزه تغییر پیدا می کند و نشان می دهد چه مقدار فعالیت اضافه در روز انجام داده اید.این وسیله پوسته ضدآبی دارد که با آن می توانید به شنا هم بروید.این دستگاه در 4 ماهه اول سال 2016 با قیمت تنها 70 دلار موجود خواهدبود.

withings-go_-1000x667

دستبند هوشمند IronovaIro
Iro وسیله ای پوشیدنی جدید از یک شرکت فرانسوی است که به فعالیت ها شکل مسابقه می بخشد. این وسیله گام ها، کالری سوخته شده و مسافت طی شده را ازطریق یک سرعت سنج 3 بعدی پیگیری می کند و سمبلی که در دستگاه است به هفت رنگ متفاوت روشن می شود. هر رنگ نمایشگر میزان مشخصی از کالری سوخته شده در زمان استفاده از این وسیله است. قرمز به معنای سوزاندن بین 1 تا 100 کیلوکالری است و رنگ ها تا ارغوانی که نمایانگر 5001 کیلوکالری و بالاتر است ادامه می یابد. نکته این رنگ بندی بحث رقابتی آن است، نرم افزار همراه این وسیله شما را به رقابت با دوستان ودیگر افرادی که از Iro استفاده می کنند دعوت می کند. این وسیله تمام فعالیت های شما را در یک دوره 100ساعته ثبت می کند.باتری آن در حالت نرمال هفت روز دوام می آورد و حالت بی نهایت، نور دستگاه را بطور دائم روشن نگه می دارد. دارندگان این وسیله می توانند با دیگران رقابت کنند و نرم افزار دستگاه برای بردها و پیشرفت های شما مدال و رتبه به شما می دهد.قیمت این دستگاه با دامنه رنگ های آن از 60 دلار شروع می شود.

Iro

Mio Slice
جدیدترین ابزار پوشیدنی Mio's Slice بر روی شاخص هوش فعالیت شخصی( PAI) تمرکز دارد، که برپایه مطالعه انجام شده یک شرکت نروژی است.اساساً علاوه بر تمرکز بر رسیدن به تعداد مشخص گام ها مثل 10000 گام، سیستم PAI جنسیت،سن،وزن،و ضربان قلب شما را مورد توجه قرار داده و کمیت و شدت فعالیت های ورزشی را به شما پیشنهاد می دهد.هدف رسیدن به عدد 100 است. با انجام روزانه این کار عمر شما 10 سال افزایش می یابد و شما را از بیماری های قلبی و عروقی محافظت می کند. این نرم افزار همچنین گام ها، کالری سوخته شده و مسیر پیموده شده را اندازه می گیرد. نشان دادن امتیاز API افراد بدون باز کردن نرم افزار، چیزی است که در مورد این دستگاه منحصربه فرد است. قیمت آن 100 دلار است و درهمین سال در بازار موجود خواهد بود.

mio-slice-3-1500x1000

دستبند و گوشواره سلامتي Mira Vivid
همانند محصول Misfit Ray اين محصول جديد از مجموعه Vivid وسيله اصلاح شده اي از دستگاههاي ثبت تناسب اندام است. هدف آن ايجاد وسيله تناسب اندام براي زنان است كه طراحي دقيق تري ارائه دهد.جداياز ابزاري شيشه اي و شكيل بودن، هنوز هم تنها گام ها،مسافت،ميزان صعودو كالري مصرف شده را نشان مي دهد.البته فقط يك گردنبند تنها نيست كمپاني يك نوع گوشواره از آن را هم ارائه داده است.اين وسيله با نرم افزار همراهش جفت مي شود كه ويژگي هاي جديدي را بعد از معرفي محصول در اين سال ارائه خواهد داد.شركت در مورد قيمت آن اظهارنظری نكرده است.

9237-003181972b9b02eb8838ce0edfa09aa2


سيستم پيگيري تناسب اندام Under Armour HealthBox

معرفي اين وسيله كه با همكاري HTC ساخته شده است در نمايشگاه CES بسيار خبرساز بود. UA Band وسيله ثبت وضعيت تناسب اندام نسبتا عمومی است كه فعاليت هاي روزانه، تمرين هاي ورزشي و خواب را ثبت مي كند. بر روي نمايشگر LED خود اطلاعات را نمايش داده و وقتي با UA Health Rate همگام مي شود ضربان قلب را نيز نشان خواهد داد.اين وسيله يك نوار بر روي سينه است كه همان گونه كه حدس مي زنيد ضربان قلب را نمايش مي دهد.همچنين ميزان كالري مصرف شده در طي جلسه تمرين را ثبت مي كند.هر دوي اين وسائل با با يك نرم افزار جفت مي شوندكه جزئيات تمرين روزمره، ميزان سلامت و ديگر رژيم هاي مربوط به اطلاعات تمرين را نشان مي دهد.قيمت اين وسيله 180دلار است و شركت مجموعه جعبه سلامتي كه شامل دو وسيله پوشيدني و ترازوي UA است را به قيمت 400 دلار مي فروشد.

160105130418-under-armour-hb-black-780x439

كمربند هوشمند Belty Good Vibes
اين دستگاه دقيقا براي دويدن نيست، اما ابزاري است كه اگر شما كل روز را پشت ميز خود نشسته باشيد با لرزش مداوم شما را به ستوه مي آورد. همچنين اگر فكر كند كه شما به ميزان كافي آب جذب نكرده ايد به لرزش درمي آيد. Belty Good Vibes نسخه دوم از كمربند قابل تنظيم است كه در نمايشگاه سال گذشته ارائه شد.اين مدل به طور خودكار تنظيم نمي شود و از چرم دست دوزي است كه با رنگ هاي سياه و قهوه اي ارائه مي شود.اين وسيله نرم افزار همراهي دارد كه اطلاعات بيشتري فراهم مي سازد كه البته براي عملكرد كمربند ضروري نيست.اين وسيله يا سال بعد معرفي مي شود يا دسامبر 2016 و البته قيمت بالائي معادل 395 دلار خواهد داشت.

Belty-Good-Vibes-Smart-Belt-610x343

شورت ورزشي هوشمند دو Lumo Run همراه با مجموعه حسگرهاي دو
اين شورت ها مي توانند نوع دويدن شما را تغيير دهند.این محصول پوسته ای دارد که داخل کیسه ای قرار داشته و شامل IMU که 9 محور دارد و سرعت سنج،مغناطیس سنج،فشارسنج،ژیروسکوپ و یک موتور با ویبره است و با بلوتوث به تلفن متصل می شود.کارش نشان دادن نحوه دویدن شما است و نحوه دویدن شما را با یک دونده المپیک مقایسه می کند.به شما درمورد کارهایی که اشتباه انجام می دهید و کارهایی که جهت بهبود فرم بدن باید انجام دهید اطلاع رسانی می کند. این شورت ها به شکل شلوار کشی هم وجود دارد تا برای همه مناسب باشد.قیمت شورت 150دلار و شلوارکشی 170 دلار است و تا انتهای مارس ارسال می شود. اگر پیش خرید کنید قیمت هرکدام تنها 100 دلار خواهد بود.

Lumo-Run

پیراهن هوشمند بیومتریک Hexoskin
پیراهن بیومتریک هوشمند جدید این شرکت که در نمایشگاه CES معرفی شده دارای اتصال بلوتوث 4.1 است که به آن اجازه می دهد بانرم افزارهای تناسب اندام مانند Strava و Runkeeper کار کند . هرچند این ابزار نرم افزار همراه خودش را نیز دارد.همچنین قادر به اتصال به ساعت های هوشمند،دستگاههای GPS و هرچیزی که با بلوتوث متصل می شود را دارد.این پیراهن کم وزن داده هایی در مورد فعالیت های روزانه،خواب و تمرین های بدنی می دهد سنسورهای قلبی،تنفسی،وحرکتی دارد که اطلاعات قلب و تنفس شما ،کاهش و افزایش حجم و تنفس جزئی را ارائه می دهد.البته شما قادر به بررسی سطح فعالیت های روزانه ،شمارش گام ها و کارهای دیگر نیز خواهید بود.باتری این پیراهن در حالت ضبط اطلاعات 14 ساعت ،در حالت خواب 400 ساعت دوام دارد و 90 دقیقه طول می کشد تا شارژ شود. برنامه ریزی شده تا در بهار ارائه گردد و 300 دلار قیمت دارد.

hexoskin-tech-shirt-module-3-1500x1000

منبع: Cnet

ارسال نظر