پاکستان به دلیل محتوای غیراخلاقی ، تیک تاک را تحریم کرد

رسانه کلیک - کشور پاکستان به دلیل انتشار محتوای غیراخلاقی در تیک تاک، این اپلیکیشن را تحریم کرده است. به گفته تیک تاک آن‌ها با یکدیگر در تعامل هتسند تا به توافق برسند. 

پاکستان به دلیل محتوای غیراخلاقی ، تیک تاک را تحریم کرد

کشور مسلمان پاکستان مقرراتی دارد که رسانه‌های را ملزم به رعایت آداب ‌و‌ رسوم اجتماعی می‌کند.

اپلیکیشن تیک تاک اخیرا به دلیل تحریم شدن از سوی آمریکا، کمی دچار مشکل شده؛ اما سعی کرده تا طرفداران خود در کشورهای دیگر را افزایش دهد و در کشورهای دیگر مورد استقبال قرار گیرد. به نظر می‌رسد بخت با این اپلیکیشن چینی یار نیست و حالا بعد از کشور هند، کشور افغانستان نیز این اپلیکیشن را تحریم کرده است.

امروز در یک بیانیه مطبوعاتی، اداره مخابرات پاکستان (PTA) درباره «شکایات اقشار مختلف جامعه» و این موضوع که «محتوای این شبکه اجتماعی به طور مداوم در TIkTok پست می‌شود» صحبت کرد.

PTA خاطر نشان كرد كه قبل از بیانیه امروز، اخطار نهایی را به این برنامه ارسال كرده و «زمان قابل توجهی برای پاسخگویی و مطابقت با دستورالعمل‌های مرجع برای توسعه سازوكار موثر برای تعدیل فعالانه محتوای غیرقانونی آنلاین» فراهم كرده است. به گفته این سازمان، تیک تاک «نتوانسته است به طور کامل خود را با دستورالعمل‌ها سازگار کند» و این موضوع منجر به ممنوعیت آن شده است.

همچنین این سازمان اعلام کرده است که تیک تاک هنوز هم می‌تواند تصمیم خود را تغییر دهد و برای متعادل کردن محتوای غیراخلاقی در این شبکه اجتماعی مجددا تلاش کند تا اجازه فعالیت در این کشور داشته باشد.

این بیانیه در توییتر با واکنش های مختلفی روبه‌رو شد؛ برخی از افراد این تصمیم را ستایش کردند؛ اما برخی نیز از این سازمان انتقاد کردند.

در ماه مارس، دولت پاکستان از طریق قوانین حمایت از شهروندان (علیه صدمات آنلاین) اطلاعیه‌ای صادر کرد که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را ملزم به «شناخت حساسیت‌های مذهبی، فرهنگی، قومی و امنیتی ملی پاکستان» می‌کنند.

تیک تاک اعلام کرده است که «متعهد به پیروی از قانون در بازارهایی است که این برنامه ارائه می‌شود» و به طور منظم با PTA ارتباط برقرار می‌کنند و به کار خود با آن‌ها ادامه می‌دهند. سخنگوی تیک تاک به رسانه انگجت گفته است که «ما معتقدیم احساس امنیت به مردم کمک می‌کند تا احساس راحتی کنند و اجازه می‌دهد تا خلاقیت آن‌ها شکوفا شود».

سخنگوی این شرکت افزود «ما امیدواریم به نتیجه‌ای برسیم که به ما کمک کند تا در خدمت افراد پر جنب و جوش و خلاق این کشور در فضای آنلاین باشیم.»

ارسال نظر