پنل صفحه نمایشگر OLED آیفون ۱۲ توسط سامسونگ و ال جی تامین می شود

رسانه کلیک -  چند روز پیش اپل از سری گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۲ که از شبکه  5G پشتیبانی می کنند رونمایی کرد. برای اولین بار همه مدل های آیفون دارای صفحه نمایشگر OLED هستند.این بار شرکت از ۴ مدل رونمایی کرد آیفون ۱۲، آیفون۱۲ مینی،  آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس. این گوشی ها دارای سه سایز مختلف صفحه نمایشگر شامل: ۵.۴ اینچی،  ۶.۱ اینچی،  ۶.۷ اینچی هستند. طبق گزارشات صفحه نمایشگر ۶ و ۱۱ اینچی که برای گوشی های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرومکس  است، توسط LG Display فراهم می شود، در حالی که پنل گوشی دو مدل دیگر یعنی آیفون مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس توسط Samsung Display  تامین میشود. انتظار می رود که تا پایان امسال ۷۰ میلیون آیفون ۱۲ ساخته شود. اما به دلیل نگهداری ۱۰ درصد از گوشی ها به عنوان ذخیره، سامسونگ و ال جی انتظار دارند حدود ۸۰ میلیون واحد پنل OLED برای اپل تهیه کنند.

 پنل صفحه نمایشگر OLED آیفون ۱۲ توسط سامسونگ و ال جی تامین می شود

این بار شرکت از ۴ مدل رونمایی کرد آیفون ۱۲، آیفون۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس. این گوشی ها دارای سه سایز مختلف صفحه نمایشگر شامل: ۵.۴ اینچی، ۶.۱ اینچی، ۶.۷ اینچی هستند. طبق گزارشات صفحه نمایشگر ۶ و ۱۱ اینچی که برای گوشی های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرومکس است، توسط LG Display فراهم می شود، در حالی که پنل گوشی دو مدل دیگر یعنی آیفون مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس توسط Samsung Display تامین میشود. انتظار می رود که تا پایان امسال ۷۰ میلیون آیفون ۱۲ ساخته شود. اما به دلیل نگهداری ۱۰ درصد از گوشی ها به عنوان ذخیره، سامسونگ و ال جی انتظار دارند حدود ۸۰ میلیون واحد پنل OLED برای اپل تهیه کنند.

میزان پنلی که Samsung Display تهیه می‌کند از LG Display بیشتر است. چرا که انتظار می رود ال جی ۲۰ میلیون واحد پنل تهیه کند ولی سامسونگ باید نزدیک به ۶۰ میلیون واحد پنل OLED برای اپل تهیه کند. این اعداد نشان دهنده افزایش قابل توجه سفارش LG Display است. چرا که سال گذشته LG Display فقط ۵ میلیون واحد پنل صفحه نمایشگر برای اپل تهیه کرد. از طرفی سامسونگ نزدیک به ۵۰ میلیون واحد پنل تهیه کرد.

یک شرکت چینی به اسم BOE تلاش کرد که پنل های OLED آیفون را تهیه کند، اما در اولین تلاشش شکست خورد. اگرچه گزارش‌های آنها نشانگر این است که می‌تواند پنل های اپل را اواخر امسال و یا سال بعد تهیه کند.

برای افرادی که نمی دانند لازم به ذکر است که اولین گوشی آیفون با صفحه نمایشگر OLED در سال ۲۰۱۷ تولید شد و آن آیفون ایکس است و بعد از آن هم تنها دو مدل از آیفون ۱۱ دارای پنل OLED هستند، که مدل پرو و پرومکس هستند. اما این بار همه چهار مدل آیفون 12 دارای نمایشگر OLEDبه جای نمایشگر LCD هستند.

ارسال نظر