ژاپن یک دوربین 8K به مریخ و قمرهای آن ارسال خواهد کرد

رسانه کلیک - آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن و سازمان ملی رادیو تلویزیونی ژاپن قصد دارند یک دوربین 8K برای ثبت ویدیوها و تصاویر باکیفیت از مریخ و قمرهای آن به فضا ارسال کنند. 

ژاپن یک دوربین 8K به مریخ و قمرهای آن ارسال خواهد کرد

ضبط و نمایش ویدیو 8k هنوز در کره زمین کار سختی است؛ اما این موضوع مانع از ثبت تصاویر با وضوح فوق العاده بالا در سایر نقاط منظومه شمسی توسط ژاپن نشده است.

آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA) و سازمان ملی رادیو تلویزیونی ژاپن (NHK) در حال توسعه دوربین‌های 8K و 4K برای ثبت تصاویر باکیفیت از ماه و قمرهای آن هستند تا برای ماموریت «اکتشاف قمرهای مریخ» که قرار است در سال 2024 انجام شود آماده شوند.

در این ماموریت به صورت منظم عکس‌برداری می‌شود و عکس‌های ثبت شده به زمین ارسال می‌شوند تا یک عکس واضح و شفاف به دست بیاید. همچنین فایل اصلی عکس‌ها هم در یک کپسول ذخیره می‌شود و به زمین باز می‌گردد. با ترکیب اطلاعات این پرواز و داده‌هایی که از عکس ها جمع آوری می‌شود می‌توان رفتار فضاپیما را تصویرسازی کرد و این موضوع کمک زیادی به ماموریت‌ MMX و ماموریت‌های آینده خواهد کرد.

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است، پیش بینی می‌شود که فضاپیمای MMX در سال مالی 2024 ژاپن پرتاب شود و تا سال 2025 به مریخ برسد. در این پروژه از سطح مریخ تصاویر یا جزئیات بسیار زیادی ثبت خواهد شد و از مواد سطح آن نمونه برداری خواهد شد. با این کار دانشمندان اطلاعات زیادی از گذشته و حال این سیاره به دست خواهند آورد.

همچنین این ماموریت گنجینه بزرگی برای سازمان ملی رادیو تلویزیونی ژاپن خواهد بود؛ زیرا ویدیوهایی که به دست خواهد آورد به قدری ارزشمند و باکیفیت است که رسانه‌های دیگر هیچ‌گاه به پای او نخواهند رسید.

ارسال نظر